نزدیک به دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در همایش 'وبلاگ‌نویسان آزاده': مهمترین شاخص توسعه فرهنگی جوامع بشری، میزان استفاده بهینه مردم آن از فضای مجازی است. متاسفانه نزدیک به دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که توسط دشمنان قسم خورده انقلاب، مدیریت و کنترل می‌شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین همایش دوروزه وبلاگ‌نویسان آزاده که با حضور مسئولین موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان و بیش از 60 وبلاگ‌نویس آزاده در محل هتل هویزه تهران برگزار شد. افزود:

- امروزه یکی از شاخص های توسعه فرهنگی جوامع بشری را با میزان استفاده مردم آن از فضای مجازی و درصد نقش آفرینی در این فضا می سنجند.

- امیدوارم برگزاری این نشست صمیمانه زمینه ساز رشد و تعالی شما عزیزان و در نهایت سربلندی اسلام شود. البته شما وبلاگ نویشان قطعا با فضای مجازی آشنا هستید و در جریان هستید که ما امروزه در این زمینه با فضای جدیدی روبرو هستیم و اگر بخواهیم از نگاه آینده پژوهی به بررسی و کنکاش این فضای مجازی بپردازیم باید بگویم که این حوزه( فضای مجازی) آینده جهان را بدون شک رقم خواهد زد.

- اصولا امروزه یکی از شاخص های توسعه فرهنگی جوامع بشری را با میزان استفاده مردم آن از فضای مجازی و درصد نقش آفرینی در این فضا می سنجند که خوشبختانه مردم و جامعه ایران در این رده بندی رتبه نخست را از آن خود کرده اند.

- پیش از اینکه فیس بوک در فضای مجازی و اینترنت خود را مطرح کند جایگاه و رتبه ایران در زمینه استفاده از فضای مجازی در میان کشورهای دنیا رتبه ای مابین 10 الی 15 بود و امروز هم می توان گفت که مردم ایران در زمینه میزان استفاده از فضای مجازی و حتی عضویت در فیس بوک به نوعی رتبه اول را در میان مردم کشورهای دنیا دارند.

- بر اساس آمار موجود بیش از یک میلیون نفر در تهران و در حدود 200 هزار نفر هم در شهرهایی از جمله شیراز و رشت عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که این آمار را اگر بر اساس میزان جمعیت کشور در برابر کشورهایی چون چین و هند و آمریکا و یا کشورهای توسعه یافته درنظر بگیریم می توانیم نتیجه بگیریم که تعداد مردمی که در ایران عضو فیس بوک هستند حتی از این کشورها هم بیشتر است.

- البته متاسفانه می‌بینیم که همچین فضایی در دست دشمنان ما قرار دارد و توسط آنها هم مدیریت می‌شود و این آنها هستند که از همه ظرفیت این قبیل شبکه‌های اجتماعی برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کنند.
 
منبع: نسیم
برچسب ها: ابوترابی ، فیس بوک ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۲:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام
ما خودمون توی کشورمون فیسبوک بهتر داریم نیاز نداریم تو فیسبوک مخرب ثبت نام کنیم و اون سایت بیگانه هم همش به ما گیر بده من تو فیس ایران ثبت نام کردم
http://facibook.ir/
آخرین اخبار