رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی:

واگذاری ماموریت سند جامع اقیانوس شناسی به وزارت علوم

ماموریت سند جامع اقیانوس شناسی به معاونت پژوهشی وزارت علوم واگذار شد.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  اقدامات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و موسسه ملی اقیانوس شناسی در جهت مباحث و پژوهش های اقیانوس شناسی بسیار زیاد بوده، چنانچه اولین گام و اولین اولویت در این جهت ورود مباحث اقیانوس شناسی در نقشه جامع علمی کشور بوده است.

وی افزود: اولین گام تصویب سند توسعه آموزش عالی در حوزه علم و فناوری دریایی است که با نظر همه ارگان های دریایی روسای دانشگاه ها مربوط به مباحث اقیانوس شناسی و دریایی است، چنانچه در گام دوم تشکیل انجمن علوم و متون دریایی و گروه علم و فنون دریایی است و در گام سوم تهیه یک سند جامع در حوزه اقیانوس شناسی است که چندی پیش به تصویب شورای عالی رسیده است.

چگینی تصریح کرد: ماموریت این سند جامع در حوزه اقیانوس شناسی به وزارت علوم واگذار شده چنانچه 24 دی ماه اولین جلسه در رابطه به این سند در دفتر معاون پژوهشی وزیر علوم محمد مهدی نژاد نوری تشکیل می شود تا این سند چون همچون سند هوا فضا، نانو فناوری و زیست فناوری سریع تر آماده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

وی اظهار داشت: تشکیل ستاد فناوری دریا هنوز به تایید شورای انقلاب فرهنگی نرسیده چنانچه از دولت نهم یعنی حدود 4 یا 5 سال پیش چنین طرحی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد که مورد موافقت قرار نگرفت اما هم اکنون با این طرح موافقت شده و منتظر تشکیل این ستاد هستیم.

چگینی خاطر نشان کرد: همچنین سعی در تشکیل کمیته فناوری دریایی در شورای عالی عتف هستیم تا بتوانیم همچون مباحث هوا فضا و زیست فناوری رشد بالایی در زمینه فناوری دریایی داشته باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار