معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا زمانی که سازمان دامپزشکی دستور العمل جدیدی را در مورد عرضه شیر خام صادر نکرده است عرضه شیر به همان روال سابق انجام می‌گیرد.

محسن شکوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: چندی پیش اتحادیه سراسری دامداران پیشنهاد عرضه شیر فله ای را مطرح کردند که سازمان دامپزشکی همان زمان اعلام کرد این پیشنهاد را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

وی ادامه داد: ما این موضوع را با در نظر گرفتن جوانب مختلف آن و منافع عمومی جامعه پیگیری می کنیم.

مشکوه با اشاره به این که سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابل بحث بهداشت عمومی جامعه و سلامت محصولاتی که در این زمینه به بازار عرضه می‌شود مسئول و پاسخگو هستند گفت: ما نشست های مشترکی با مسئولین وزارت بهداشت داشتیم و آن‌ها مخالف این طرح هستند.

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت با بیان این مطلب که چنین اقدامی به انتشار بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه کمک می‌کند از سازمان دامپزشکی درخواست کردند با این طرح موافقت نکند.

مشکوه هم چنین با بیان این که عرضه شیر خام در سطح جامعه احتمال انتقال یا انتشار برخی بیماری ها مثل بروسنوز (تب مالت) را افزایش می‌دهد ادامه داد: مصرف شیری که از دام های آلوده به این بیماری تولید شده باشد، سبب انتقال این بیماری به مردم می‌شود.

لازم به ذکر است چندی پیش مدیر عامل اتحادیه دامداران از سازمان دامپزشکی درخواست کرده بود به منظور کاهش قیمت محصولات لبنی، مجوز عرضه شیر خام را صادر کند./عب

برچسب ها: شیر ، تولید ، فله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار