تحليلگر روس، رژيم صهيونيستي را در حال فروپاشي دانست

ˈحيدر جمالˈ رييس كميته اسلامي روسيه، با اشاره به وضعيت بسيار وخيم رژيم صهيونيستي به دليل تغيير در معادلات سياسي ساختارهاي بين المللي و كاهش نقش ابزاري آن در سياست گذاري هاي كاخ سفيد، پيش بيني كرد كه اين رژيم در سال هاي آينده از بين برود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمال روز شنبه در مقاله اي در تارنماي روسي ˈايران روˈ نوشت: اسراييل بدون كمك هاي همه جانبه آمريكا نمي تواند به حيات خود ادامه دهد و واشنگتن با توجه به مشكلات سرسام آور اقتصادي خود، ديگر نمي تواند مانند سابق نيازمندي هاي اين رژيم را تامين كند.

تحليلگر روس در اين مقاله به تشريح وضعيت رژيم صهيونيستي و علل به وجود آمدن اين غده سرطاني در منطقه خاورميانه پرداخت و نوشت: اسراييل كه در ماه مي سال 1948 ايجاد شد، از همان ابتدا از نظر قدرت هاي غربي كه وارد مرحله فروپاشي نظام استعماري شده و مشغول برقراري نظام استعمار نو بودند، به عنوان وسيله و ابزاري براي كنترل جهان اسلام تلقي مي شد.

وي با بيان اين كه در قرن 19 خلافت عثماني همين وظيفه را عهده دار بود، افزود: اما با شكست امپراتوري عثماني در جنگ جهاني اول، يك چهارم جمعيت كره زمين كه پيرو اسلام هستند، به خطري بالقوه براي سلطه جهاني غرب تبديل شدند.

جمال در ادامه مقاله خود نوشت: در اين شرايط عربستان سعودي و اسراييل به دو عامل سياسي تبديل شدند كه نظارت بر مقدسات اساسي جهان اسلام يعني مكه ، مدينه و بيت المقدس و نيز نظارت بر ذهنيت سياسي امت جهاني به آنها سپرده شد.

در مقاله افزوده شده است: در حالي كه پادشاه عربستان سعودي وظايف معتبر ترين نهاد ديني را ايفا مي كرد، اسراييل با حضور تحريك كننده خود، لحن گفتمان درباره اوضاع نظامي و سياسي خاورميانه را تعيين كرده و به حكام ضد اسلامي جهان عرب بهانه اي براي سلطه بر ملت هاي خود مي داد.

تارنماي روسي در ادامه مقاله نوشت: اما اكنون غرب و در راس آن ايالات متحده از امكانات اسراييل و عربستان سعودي، دو وسيله و آلت دست خود براي اعمال نفوذ در منطقه خاورميانه، سخت نااميد شده اند.

تحليلگر روس در مقاله خود، به ضعف رژيم هاي حاكم بر تل آويو و رياض اشاره كرد و افزود: اين حقيقت بعد از حوادث سوريه براي غرب روشن شد و نيروهايي كه توسط اسراييل و عربستان سعودي سازماندهي و از حمايت آنها برخوردار شدند، طي دو سال جنگ داخلي بي امان موفق نشده اند نظام ˈبشار اسدˈ را سرنگون كنند.

وي افزود: اين در واقع بدان معني است كه غرب بايد به دنبال شركاي جديد بگردد و ساز و كار جديد نظارت بر منطقه را ايجاد نمايد.

در اين مقاله به ضعف و شكست هاي رژيم صهيونيستي به عنوان عاملي براي نااميدي آمريكا از اين رژيم اشاره و گفته شد: اسراييل از سال 2006 كه در جنوب لبنان شكست خورد، تا عمليات ماجراجويانه اخير در نوار غزه، به طور آشكار برتري نظامي و سياسي بر جنبش آزادي بخش فلسطين و متحدان فلسطيني ها را از دست داده و در برخورد با حزب الله و حماس ضعف و ناتواني از خود نشان داد.

وي افزود: بر اثر اين حوادث ، حضور غرب در منطقه خاورميانه و روابط ويژه ايالات متحده با شريك راهبردي خود اسراييل دچار بحران شديد شده است.

جمال نوشت: خصوصيت اصلي اسراييل اين است كه اين رژيم به ظاهر ˈدولت يهوديˈ است و در واقع رژيمي براي ادامه استعمارگري غرب در مهم ترين منطقه جهان و قلب جهان اسلام مي باشد.

در ادامه مقاله آمده است: در حال حاضر افسانه عظمت غرب به عنوان تنها الگوريتم صحيح سرنوشت بشريت، در برابر ديدگان ما فرو مي پاشد و جهانيان كشف كرده اند كه غرب ايده آل بشريت نيست.

نويسنده مقاله افزود: همزمان با گسترش درك اين واقعيت در سطح جهاني، طرح صهيونيستي هم بي رونق مي شود و اين رژيم از ابزار غرب براي سركوبي و اعمال فشار بر كشورهاي عربي همسايه به بار سنگين و ناراحت كننده اي تبديل شده است كه اربابانش مي خواهند از شر آن خلاص شوند.

تارنماي روسي نوشت: نشانه هاي عيني افول و نابودي اسراييل فراوان هستند و يكي از نشانه هاي بارز آن، آماده شدن ساكنان يهودي سرزمين هاي تحت اشغال اين رژيم براي مهاجرت به سرزمين هاي ديگر مي باشد.

در مقاله ˈايران روˈ آمده است: امروز نيم ميليون يهودي مقيم اسراييل صاحب گذرنامه آمريكايي شده اند و يك ميليون يهودي اتحاد شوروي سابق در بازگشت را براي خود نيمه باز گذاشته اند در حالي كه نيم ميليون يهودي سياه پوست آفريقايي در آستانه تبديل شدن به ˈيورديمˈ (يعني ˈنازل شدگانˈ يا مهاجران از اسراييل) قرار دارند.

تارنماي روسي افزود: به عبارت ديگر، حد اقل دو ميليون يهودي راه هاي عقب نشيني را براي خود تهيه كرده و در مرحله خروج از اين بازي قرار دارند كه غرب آنها را به نحوي بدان كشانده است؛ اين سقوط و شكست واقعي است!

در مقاله آمده است: از جمله نشانه هاي مهم ديگر پوشالي بودن رژيم صهيونيستي، وابستگي شديد اقتصاد آن به كمك هاي آمريكا است.

جمال در مقاله خود نوشت: اسراييل در ميان دريافت كنندگان كمك هاي آمريكايي بعد از جنگ جهاني دوم در مقام اول قرار دارد. اين رژيم تنها در سال 2011 از آمريكا حدود سه ميليارد دلار دريافت كرد كه بخش عمده اين رقم صرف هزينه هاي دفاعي شد.

تارنماي روسي در اين مقاله با بيان اين كه در آمريكا نسل جديد نمايندگان محافل مالي و شركت هاي فرامليتي به قدرت رسيده اند كه منافع بلندمدت اقتصادي آنها بيشتر با اروپا ارتباط دارد تا با ايالات متحده، افزود: در اين شرايط ، اسراييل نقش چماق آمريكايي براي اروپا را از دست مي دهد.

تحليلگر روس اضافه كرد: طراحان نظريه هلوكاست قصد داشتند از اين چماق به عنوان وسيله تأثيرگذاري مالي و عقيدتي بر اروپا استفاده كنند تا آمريكا مركز سابق جهان را با تحميل عقده تقصير در برابر بشريت، براي هميشه روي زانو نگه دارد.

ˈايران روˈ در ادامه مقاله نوشت: انشعاب در محافل سياسي يهوديان مقيم ايالات متحده و به آن در سراسر جهان، اولين نشانه تغييرات بنيادين در چگونگي سياست آمريكا نسبت به اسراييل مي باشد. لابي نيرومند صهيونيستي اسراييل گرا يعني سازمان كذايي ˈAIPACˈ و سازمان هاي ديگر از اين قبيل، امروز در انزواي سياسي و عقيدتي قرار مي گيرند. از هر طرف به آنها به عنوان دشمنان منافع و مصالح ملي آمريكا نگاه مي كنند.

تارنماي ˈايران روˈ در ادامه مقاله ، به تغييرات اساسي در كابينه دولت ˈباراك اوباماˈ اشاره و اضافه كرد: كساني كنار مي روند كه در دوره اول رياست جمهوري به اوباما تحميل شده بودند.

وي ادامه داد: ازجمله اين تحولات، كنار گذاشته شدن ˈهيلاري كلينتونˈ وزير امور خارجه آمريكا است كه پل ارتباطي بين دمكرات هاي راستگرا و جمهوري خواهان امپراتوري طلبي كه پيرو ايدئولوژي ˈصهيونيسم مسيحيˈ هستند، بود.

مقاله مي افزايد: به جاي آنها، شخصيت هايي چون ˈجان كريˈ (نامزد وزارت امور خارجه) و ˈچاك هيگلˈ (نامزد پنتاگون) مي آيند كه لابي اسراييلي آنها را به بي تفاوتي به منافع ˈدولت صهيونيستيˈ و چيزي شبيه به يهودي ستيزي متهم مي كند.

در ادامه مقاله تارنماي روسي، به موقعيت بي نظير اسراييل در وابستگي به آمريكا اشاره و گفته شده است: هر زمان كه ايالات متحده از تغذيه اسراييل با منابع مالي، نظامي و سياسي خود دست بكشد، اين رژيم پوشالي به شكل كنوني خود، به محو شدن از نقشه سياسي جهان محكوم خواهد شد.

در پايان اين مقاله، به قدرت گرفتن فلسطين و ايجاد حكومت مستقل در سرزمين هاي اشغالي به عنوان عامل تسريع در زوال اسراييل اشاره و گفته شد: اكثريت كشورهاي جهان اخيرا در نشست مجمع عمومي سازمان ملل، حكومت مستقل فلسطين را به رسميت شناختند كه نويدبخش آزادي ملت فلسطين از اسارت شش دهه اي رژيم اسراييل مي باشد.
برچسب ها: رژیم ، صهیونیستی ، فروپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار