یاسوج/

بیش از11میلیون گردشگر به كهگیلویه وبویراحمد سفر كرده اند

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری كهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 11 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از اوایل امسال تاكنون به این استان سفر كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'حمیدرضا واعظی زاده' در نشست خبری ، تعداد گردشگران اقامتی در این استان را دراین مدت نیزافزون بر چهارمیلون و500 هزارنفر اعلام كرد.
وی بر فراهم كردن زیرساخت ها از جمله راه، فرودگاه، امنیت و مراكز اقامتی برای جذب بیشتر گردشگران به استان چهار فصل كهگیلویه وبویراحمد تاكید كرد.
واعظی زاده با بیان اینكه استان كهگیلویه وبویراحمد در زمینه صنعت هتل داری و ساخت اماكن اقامتی و تفریحی در مناطق مختلف استان ضعیف عمل كرده است، افزود: هم اكنون 11 واحد اقامتی ، چهار هتل و هفت مهمان پذیر درسطح استان وجود دارد.
وی ظرفیت پذیرش این تعداد واحد اقامتی را در قالب 207 اتاق و 698 تخت عنوان كرد و افزود: وجود این تعداد واحد اقامتی به هیچ وجه متناسب با وضعیت اقامت گردشگران در استان نیست.
واعظی زاده بیان كرد: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كشور، ورود بیش از 40 هزار گردشگر خارجی را برای ایام نوروز سال 92 در استان پیش بینی كرده است.
وی گفت: ورود این گردشگران به استان فرصت مناسبی برای معرفی بیش از پیش دستاوردها ، مزیت ها و ظرفیت های مختلف استان به ویژه در زمینه گردشگری خواهد بود.
وی عنوان كرد: البته باید زیرساخت ها و شرایط لازم برای اقامت این تعداد گردشگر در استان نیز فراهم شود.
مدیركل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال و در آستانه نوروز سال 92 نیز برخی از سفرای كشورهای مختلف جهان برای بار دوم به این استان سفر خواهند كرد.
واعظی زاده حمایت و مشاركت بیشتر مردم و بخش خصوصی در سه حوزه صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری در استان را خو استار شد و افزود: ظرفیت مناسبی برای حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری فراهم شده است.
وی توافقنامه بین سازمان گردشگری با صندوق توسعه ملی را بهترین فرصت برای ورود و جذب بیشتر سرمایه گذاران در این بخش عنوان كرد./ع
برچسب ها: گردشگر ، سفر ، اقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.