انفجار پلاستيكی در كشورهاي حاشیه خليج فارس

سرانه مصرف پلاستيك در شرق اروپا و جنوب شرق آسيا هر يك برابر با 10 كيلوگرم، در چين 12 كيلوگرم، در هند 5 كيلوگرم و در آمريكاي لاتين 18 كيلوگرم است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ثروت فراوان ناشی از استخراج نفت باعث شده تا بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس با تغییر سبک زندگی خود، به سمت مصرف گرایی و خلق عادات غلط بیشتر در زندگی روزمره حرکت کنند که این امر صدمات فراوان جسمی و زیست محیطی داشته است که از جمله آنها می توان به افزایش شدید سکته و چاقی مفرط اشاره کرد. 

اکنون نیز موسسات خدماتي هشدار داده اند سرانه مصرف پلاستيك در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس 33 درصد بيشتر از ميانگين پلاستيك مصرفي در جهان است. طبق این تحقيقات، سرانه مصرف پلاستيك در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به بيش از 39 كيلوگرم مي رسد.

اين در حالي است كه سرانه مصرف پلاستيك در شرق اروپا و جنوب شرق آسيا هر يك برابر با 10 كيلوگرم، در چين 12 كيلوگرم، در هند 5 كيلوگرم و در آمريكاي لاتين 18 كيلوگرم است.

كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با توجه به وجود مقادير زياد مواد اوليه پتروشيمي، توليدات داخلي پلاستيك فراوانی دارند و برنامه هايي همچون جام جهاني 2022 در دوحه نيز افزايش مصرف پلاستيك را در منطقه در پي خواهد داشت. مواد پلاستيكي همچنين در زيرساختها مصرف مي شوند و از اين رو استفاده فردي و تجاري پلاستيك با سرعتي مشابه رو به افزايش است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار