شایع ترین علت عفونت در گوش میانی عدم بهبود کامل سرماخوردگی بوده است.

دکتر گورابی، متخصص شنوایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  در کم شنوایی انواع مختلف وجود دارد کم شنوایی در گوش خارجی و میانی ، کم شنوایی انتقالی گفته می شود و کم شنوایی داخلی ، عصبی است.

وی افزود: در کودکان هر ضایعه ای در داخل گوش داخلی ایجاد شود علت آن می توان وارد کردن اشیاء در داخل گوش مانند: خودکار، عدس و ... باشد که بیشتر در کودکان 3و 4 سال است و در مورد جسم خارجی تجمع جرم گوش به طور طبیعی با ورود حشرات و میکروب ها مانع از ورود صدا داخل گوش شده و کم شنوایی ایجاد می کند.

وی در خصوص عفونت در گوش میانی عنوان کرد: عفونت داخل دستگاه تنفسی باعث پارگی پرده گوش شده و پارگی در گوش داخلی و خارجی کم شنوایی انتقالی ایجاد می کند.

گورابی در خصوص شایع ترین علت عفونت در گوش میانی اظهار داشت: با کوچک ترین سرماخوردگی و بزرگ شدن لوزه سوم ارتباط حلق و گوش بسته شده و داخل گوش میانی عفونت جمع می شود و مانع از ورود صدا از گوش خارجی به داخلی می شود.

گورابی در مورد کم شنوایی حسی عصبی خاطر نشان کرد: اگر در حلزون شنوایی گوش داخلی مشکلی برای سلول حساس شنوایی ایجاد شود و عصب شنوایی پیغام از طریق حسی، شنوایی به مرکز ( مغز) نرساند افت شنوایی حسی است و افت حسی عصبی ایجاد می شود و هر دو علامت یکسان است.

گورابی در خصوص کم شنوایی مرکزی گفت: در گوش خارجی، میانی، داخلی مشکلی وجود ندارد و ممکن است در پردازش مغز مشکلی وجود داشته باشد.

گورابی در مورد غیر ارگانی بودن کم شنوایی عنوان کرد: در این نوع کم شنوایی هیچ کدام از سیستم شنوایی مشکلی وجود ندارد ولی فرد احساس مشکل کند و ممکن است به دلیل مشکلات عاطفی و روانی در فرد باشد./ح
برچسب ها: سرماخوردگی ، عفونت ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار