خوزستان/

سلام سرد زمستان به گرمای خوزستان ‌/ سرما تا سه‌شنبه اتراق می‌کند

سرمای نزدیک به صفر درجه تا سه‌شنبه بر آبادان و خرمشهر حکم‌فرما خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ در حالی که تا هفته گذشته آب و هوایی کاملاً مطبوع و بهاری بر آسمان آبادان و خرمشهر حکم‌فرما بود سرمای شدید به یکباره از اواخر هفته قبل به این دو شهر گرمایی کشور سلام کرد.

این سرمای شدید موجب غافلگیری بسیاری از شهروندانی شد که انتظار چنین برودتی را با توجه به هوای مطبوع روزهای قبل آن نداشتند.

سرمای این روزهای هوا که با سوز بادهای صبح‌گاهی همراه شده است موجب شد تا مردم این مناطق که انس بیشتری با گرما و بسیار کمتر با سرما دارند، ماندن در منازل گرم را به رفتن در خیابان‌های سرد و بعضاً یخ‌زده ترجیح دهند.

* سرمای نزدیک به صفر درجه تا سه‌شنبه بر آبادان و خرمشهر حاکم است

رئیس اداره هواشناسی آبادان لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهارکرد: تقویت سامانه پرفشار هوا در استان خوزستان موجب کاهش شدید دما در این استان و از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

سعید ابراهیمیان افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود سرمای فعلی نزدیک به صفر درجه تا سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بیشترین دمای هوا در 24 ساعت گذشته در آبادان و خرمشهر 14 درجه و کم‌ترین آن دو درجه سانتی‌گراد بوده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان ادامه داد: دمای کنونی نیز پنج درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین رطوبت هوا در بیشترین میزان خود به 82 درصد رسیده و در کم‌ترین میزان به 24 درصد کاهش یافته و رطوبت کنونی نیز 68 درصد است.

ابراهیمیان اضافه کرد: باد نیز در جهت شمال غربی و با سرعت 20 تا 30 کیلومتر در حال وزیدن است./س
برچسب ها: سلام ، زمستان ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.