کرمانشاه/

زمان مناسب برای خوردن میوه چه موقع است

همه ما فكر می‌كنیم كه خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست‌كندنش و فقط گذاشتنش توی دهان. به این سادگی كه فكر می‌كنید نیست. بسیار مهم است كه بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


راه صحیح‌خوردن میوه‌ها چیست؟
ا میوه‌ها را بعد از صرف غذا نخورید. میوه‌ها باید زمانی خورده شوند كه معده خالی است. اگر میوه‌ها رابعد از غذا بخورید، نقش مهمی در مسموم‌كردن سیستم بدنتان خواهند داشت. در چنین وضعیتی میوه‌ها بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تأمین می‌كنند كه این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و كاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.

به محض اینكه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌كند همه حجم غذا شروع به ازبین‌رفتن و فاسد شدن می‌كند. پس لطفا میوه‌های خود را زمانی مصرف كنید كه معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل كنید. شما بارها شنیده‌اید كه بسیاری شكایت می‌كنند كه هر زمان كه هندوانه می‌خورم، غذا بالا می‌آید و معده‌ام نفخ می‌كند؛ زمانی كه موز می‌خورم همه‌اش حس اینكه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و... . در حقیقیت هیچ‌كدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید كه معده‌تان خالی است. میوه‌ها با غذای فاسد‌شده تركیب می‌شوند و گاز تولید می‌كنند و در نتیجه شما بالا می‌آورید.
حتی آبمیوه‌هایی كه بسیار سفت هستند را ننوشید. میوه‌های پخته‌شده را نخورید چرا كه هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید كرد؛ تنها مزه‌شان را دریافت می‌كنید؛ پختن، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد.

اما به هرحال خوردن میوه كامل بهتر از نوشیدن آب آن است. اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید كه دهانتان پر شود و آن را آرام‌آرام قورت دهید چرا كه باید اجازه دهید كه آب میوه با بزاق دهانتان قبل از قورت دادن آن كاملا تركیب شود.
می‌توانید برای پاكسازی بدنتان 3‌روز روزه میوه بگیرید؛ به ‌مدت 3‌روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می‌شوید از اینكه دوستانتان به شما می‌گویند كه چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، میوه ، خوردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.