ازسرگيري محاکمه برلوسکني به اتهام فساد اخلاقي

محاکمه پر سر و صداي موسوم به روبيگيت که در آن سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا به سبب برقراري ارتباط با يک دختر نوجوان مغربي و سوء استفاده از قدرت تحت پيگرد قضايي قرار دارد در ميلان از سرگرفته شد اما شخصيت مشهور اين پرونده يعني روبي در آن شرکت نداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ روبي که نام واقعي او کريمه المحروق است در عين حال دوشنبه در دادگاه حضور يافت.اما سرانجام پس از توافق بين دادستاني و وکلاي مدافع دادگاه تصميم گرفت که از اين دختر جوان مغربي در دادگاه بازجويي نشود.

دادگاه بر صورتجلسه ها و اظهارات روبي در خصوص اين پرونده جنجالي استناد خواهد کرد. وکلاي سيلويو برلوسکني نتوانستند جلسات اين محاکمه دردسرساز را با نزديک شدن به انتخابات عمومي  براي پيشگيري از هرگونه استفاده ابزاري از آن در طول تبليغات انتخاباتي متوقف کنند.نخست وزير سابق ايتاليا در راس ائتلافي از چپ ميانه به همراه متحد خود يعني اتحاديه شمال حضور دارد.

ايلدا بوکاسيني دادستان ايتاليا که به سبب دشمني با برلوسکني شهرت دارد با اين  استدلال که برلوسکني دبير کل حزب خود يعني پي دي ال نيست و او خود اعلام کرده است به عنوان سمت نخست وزيري خود را نامزد نخواهد کرد ، با توقف اين محاکمه خودداري کرده بود.وي بار ديگر برولوسکني را متهم کرد که قصد دارد بحث ها را به تاخير اندازد و از محکوميت احتمالي خود دقيقا پيش از انتخابات جلوگيري کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار