محدوده‌های معدنی به صورت اینترنتی ثبت مي شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت اینترنتی معادن مورد اکتشاف از سال 1392 به عنوان یکی از برنامه های پیش بینی شده است و اکنون در برخی از استانها بیش از 80 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، وجیه الله جعفری با اشاره به این‌که عمده مواد اولیه صنایع معدنی در کشور تامین می‌شود، افزود: تا سال 1404 باید تولید سیمان و فولاد به ترتیب به 114 و 55 میلیون تن برسد. همچنین تولید سنگ‌آهن نیز در همین مدت باید بالغ بر 100 میلیون تن شود.
وی با اشاره به این‌که سهم معدن و صنایع معدنی از سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت بالغ بر 30 تا 35 درصد می شود گفت: ثبت اینترنتی محدودیت‌های معدنی و ساماندهی این محدوده‌ها آغاز شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزير صنعت، رشد نرم افزاری در زمینه فعالیت های معدنی را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه ذکر کرد و گفت : ثبت اینترنتی معادن مورد اکتشاف از سال 1392 به عنوان یکی از برنامه های پیش بینی شده است و اکنون در برخی از استانها بیش از 80 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

جعفری گفت : پیشرفت عمومی پروژه مذکور 45 تا 50 درصد است و در واقع ساماندهی محدوده های معدنی در سرعت بخشیدن این مهم می تواند نقش موثری داشته باشد .

وی از رشد سرمایه گذاری در بخش معادن فلزی در سال گذشته نسبت به 1389 با رقم 21 درصد به عنوان رویکردی که مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفته ، یاد کرد .

جعفري تاکید کرد: برقراری امنیت در بخش معدن زمینه ساز جذب سرمایه گذاری به این بخش خواهد بود و حضور گسترده بخش خصوصی امکان رشد فعالیت ها در این بخش را فراهم ساخته است .
وي با اشاره به تدوین استراتژی معدن و صنایع معدنی توسط دانشگاه تربیت مدرس گفت: در این استراتژی بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی از اکتشاف و بهره برداری تا استخراج و صادرات مدنظر قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استراتژی معدن و صنایع معدنی پس از اصلاحات انجام شده در آن رونمایی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار