بان کی مون: شهرک سازی ها غیر قانونی است

دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه شهرک سازی صهیونیست ها در فلسطین اشغالی غیر قانونی است از مسئولین رژیم صهیونیستی خواست تا با احترام به قوانین بین الملل دست از این اشتباهات بردارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سمانیوز، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارانوت" به نقل از دبیر کل سازمان ملل متحد "بان کی مون" شهرک سازی های یهودیان در فلسطین اشغالی را غیر قانونی و بر خلاف قواعد بین المللی دانست.

بان کی مون از "بنیامین نتانیاهو" خواسته تا از این اشتباه خود دست بردارد و در منطقه موسوم به (E1) شهرک سازی نکند و هر چه زودتر عملیات را متوقف کند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تکرار و تاکید می کنم که سازمان ملل متحد با شهرک سازی های صهیونیستی مخالف بوده و این اقدام را کاملا غیر قانونی می داند. از رژیم صهیونیستی می خواهم که به قوانین بین الملل احترام بگذارد و از شهرک سازی های غیر قانونی به ویژه در منطقه E1 دست بردارد.

وی گریزی به قضایاي باب الشمس زد و اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه را نیز غیر قانونی دانسته و آن محکوم کرد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی بی شرمانه اعلام کرده که قوانین بین الملل یا راهپیمایی های مسالمت آمیز و از این قبیل اقدامات و قوانین برای آنها مهم نیست مهم تحقق اهداف رژیم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار