اردبیل/

رای مثبت دیوان محاسبات برای بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی / پتروشیمی اردبیل جان می‌گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دیوان محاسبات به استفاده پتروشیمی اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی رای مثبت داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرموذن افزود: نامه‌ای از دیوان محاسبات به دست ما رسیده که در آن اعلام شده پتروشیمی اردبیل بدون مانع خاص می‌تواند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره‌مند شود.

وی گفت:‌ در این مکاتبات که بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان از دیوان محاسبات خواسته بودم تا نظر خود را در خصوص بهره‌مندی کارخانه پتروشیمی اردبیل و سهامداران آن از تسهیلات صندوق توسعه ملی اعلام کند که دیوان محاسبات در پاسخ خود اعلام کرده بر اساس ارزیابی کمیته حقوقی این صندوق هیچ مانعی در بهره‌مندی پتروشیمی اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پتروشیمی اردبیل بدون محدودیت خاص و مطابق با ضوابط و مقررات مشمول دریافت این تسهیلات است و در این زمینه هیچ منع قانونی نیز وجود ندارد.

پیر‌موذن گفت: ما با رایزنی‌هایی که با سرمایه‌گذاران پتروشیمی اردبیل داشتیم مصمم هستیم تا این واحد تولیدی را با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق و بانک ملی به عنوان سهامداران اصلی احداث و راه‌اندازی کنیم که مخالفت قبلی صندوق توسعه ملی نیز که اعلام می‌کردند به دلیل برخورداری از سهم بانک ملی به عنوان یک مجموعه دولتی نمی‌توان از سهم صندوق توسعه ملی نیز استفاده کرد برطرف شده و در این زمینه مشکل و نارسایی وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد با حل این مانع و مشکل در ماه‌های آینده پتروشیمی اردبیل جان تازه‌ای بگیرد و از رکودی که چند سالی به آن گرفتار آمده بود نجات پیدا کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.