بازار مسکن کشور به رسم سال هاي گذشته با افزايش قيمت روبه رو شده است اما امسال به گفته بسياري از متقاضيان و مشاوران املاک اين افزايش قيمت غير عادي و دور انتظار بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بازار مسکن همچون سال گذشته تنورش داغ شده و بسياري از متقاضيان مسکن دست از خريد مسکن کشيده اند. 

يکي از مشاوران املاک واقع در منطقه نارمک با بيان اينکه بازار مسکن به تقلب از ساير کالا ها با افزايش قيمت بي رويه روبه رو شده است افزود: اين افزايش قيمت موجب شده بازار با رکود مواجه شود.
 
 وي با اشاره به اينکه قيمت واحدهاي مسکوني را سازندگان بالا مي برند، گفت: افزايش قيمت زمين و مصالح ساختماني بر روي واحدهاي مسکوني نوساز تاثير گذار بوده است.

اين مشاور املاک با اشاره به اينکه چشم  و هم چشمي بر فروشندگان مسکن نيز تاثير گذار بوده است گفت: فروشنده اي با افزايش قيمت واحد خود باعث مي شود سايرفروشندگان نيز به تقلب از آن قيمت ملک خود را بالا ببرند.

اين مشاور املاک در ادامه گفت:  پيش بيني مي شود قيمت ملک در پايان سال با افزايش بي رويه اي روبه رو شود.

وي خاطر نشان کرد: قيمت واحد مسکوني در منطقه نارمک متري 5 ميليون تومان براي فروش گذاشته شده است.

بر اساس اين گزارش يکي از مشاوران املاک واقع در منطقه ستارخان با بيان اينکه قيمت واحد مسکوني در پايان سال افزايش مي يابد گفت: در حال حاضر به دليل افزايش بي رويه قيمت مسکن با رکود مواجه شده است.

وي ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر به دليل وضعيت اقتصادي با افزايش قيمت رو به رو شده و همين امر بسياري از متقاضيان را از خريد خانه منصرف کرده است.

اين در حالي است که ايرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تا پايان سال قيمت هاي مسکن افزايش نمي يابد، گفت: قيمت ها در بازار مسکن تا پايان سال همچنان ثابت مي مانند.

وي با اشاره به اينکه برنامه افتتاح مسکن مهر در شهرهاي جديد استان تهران بخش عمده اي از اقشار جامعه را تحت پوشش خود قرار مي دهد، افزود: تزريق اين واحدها به بازار مسکن تحريکي در بازار عرضه مسکن ايجاد مي کند.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه تصريح کرد: تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن نقش موثري در تثبيت قيمت ها و کنترل قيمت ها دارد.

بر اساس اين گزارش بسياري از مشاوران املاک و سازندگان دليل افزايش قيمت  واحدهاي خود را افزايش قيمت زمين و مصالح ساختماني مي دانند اين در حالي است که رئيس کانون سراسري انبوه سازان خبر از کاهش قيمت مصالح ساختماني داده است.

رهبر با بيان اينکه در تفاهم نامه ميان متقاضيان و انبوه سازان نيز افزايش قيمت مسکن مهر تاکيد شده است گفت: درصورت افزايش بيش از 20 درصد ميلگرد و فولاد در فصل ساخت مسکن مهر متقاضيان موظف به ارائه هزينه هاي اين افزايش قيمت هستند.

وي ادامه داد: قيمت مصالح ساختماني در طي چند ماه گذشته با افزايش قيمت بيش از 20 درصدي رو به رو شده است بنابراين متقاضيان ماالتفاوت هزينه ها را بايد پرداخت کنند.

رهبر با بيان اينکه خوشبختانه در حال حاضر قيمت مصالح ساختماني کنترل شده است افزود: قيمت مصالح ساختماني از جمله فولاد و ميلگرد با کاهش قيمت در طي چند ماه گذشته رو برو شده است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان در ادامه تصريح کرد:مسولان راه و شهرسازي با افزايش قيمت مصالح ساختماني دستورالعملي مبني بر افزايش 13 تا 15 درصدي هزينه هاي قيمت مسکن مهر را ارائه کردند.

وي خاطرنشان کرد: متقاضيان هيچ نگراني از افزايش قيمت مسکن مهر نداشته باشند.

براساس اين گزارش مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص پيش بيني  وضعيت بازار مسکن در پايان سال گفته بود: کشور هرساله همزمان با مناسبت‌هایی همچون ماه‌های رمضان، محرم و صفر، قبل و بعد از ایام نوروز شاهد افزایش یا کاهش قیمت مسکن است که این شرایط ، امسال با پایان ماه صفر و ورود به ماههای پایانی سال مشاهده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد رونق دوباره در بازار مسکن طی ماههای پایانی سال باشیم.

قلی خسروی با اشاره به این گفته قدیمی که " خانه‌ها در زمستان زیر برف می‌روند و دیده نمی‌شوند" اظهار کرد: رکود بازار مسکن در فصل زمستان طبیعی است اما امیدواریم در سه ماهه پایانی سال رونق بیشتری را در بازار مسکن شاهد باشیم.

وي با بیان افزایش قیمت از سوی برخی مالکان که با اطلاع از قیمت ملک خود، فروش آن را به بهانه افزایش قیمت به تعویق می‌اندازند اظهارکرد: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم‌کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند که خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار