رژيم صهيونيستي سرعت شهرک سازي در کرانه باختري را افزایش داده است

رژیم صهیونیستی به شهرک سازی خود در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی سرعت بخشیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه القدس ؛ ،وزارت مسکن اسرائیل مجوز یکصد و نود و هشت ساخت واحد مسکونی جدید را در شهرکی در جنوب بیت لحم و شهرک خرسینا در شرق شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن صادر کرد. جنبش اسرائیلی « اکنون صلح» در گزارشی اعلام کرد کابینه اسرائیل شهرک سازی خود را در کرانه باختری توسعه داده است. ناظران سیاسی تاکید می کنند شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی وارد رقابت های سیاسی انتخابات پارلمانی اسرائیل شده است.
یحیی خیرالدین گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: یک هفته قبل از انتخابات پارلمانی در اسرائیل، وزارت مسکن این رژیم مجوز نزدیک به دویست واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری صادر کرده است. جنبش اسرائیلی اکنون صلح یک گروه مخالف شهرک سازی در اسرائیل این مسئله را اعلام و تاکید کرد روند شهرک سازی در سال گذشته افزایش یافته و ساخت یک هزار و هفتصد آغاز شده است.
این گروه اسرائیلی اعلام کرد شهرک سازی مستمر اسرائیل مانع از توافق با فلسطینیان خواهد شد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مخالف شهرک سازی اسرائیل است. وی اعلام کرد سیاست های شهرک سازی نتانیاهو به انزوای اسرائیل منجر می شود.در حالی که از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان به دلیل ادامه شهرک سازی با پرسش های جدی روبروست، تزیبی لیونی رئیس گروه موسوم به جنبش در اسرائیل در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد گفتگو با تشکیلات خودگردان فلسطین در راس اولویت های وی است.
همچنین نزدیکان نتانیاهو نیز اعلام کردند وی تسلیم فشارهای اوباما برای متوقف کردن شهرک سازی، بازگشت به اراضی سال 1967 نخواهد شد و قدس به صورت یکپارچه تحت حاکمیت اسرائیل خواهد بود. ناظران سیاسی این موضع گیری نتانیاهو را نشانه افزایش شهرک سازی در روزهای آینده برای تشویق یهودیان تندرو به رای دادن به راستگرایان تندرو به رهبری نتانیاهو و لیبرمن می دانند.

برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار