بجنورد/ نماینده اسفراین در مجلس:

لایحه بودجه بالاترین سند تعامل و تفاهم سه قوه است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه عالی ترین سبک گفت وگوی اجزای مختلف بخش عمومی است، افزود: دولت در ۷ سال گذشته در تقدیم لایحه بودجه به مجلس ۳۵۲ روز تاخیر داشته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی قوامی در نشست علنی دیروز (چهارشنبه ۲۷ دی) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی خود با استناد به اصل ۵۲ ، گفت: فرآیند تهیه، تدوین و تصویب لایحه بودجه گسترده ترین جریانی است که از جزئی ترین اجزای قوه مجریه تا بالاترین سطوح تصمیم گیری قوه مقننه، مجریه و قضائیه درگیر آن هستند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه بودجه عالی ترین سبک گفت وگوی اجزای مختلف بخش عمومی و به ویژه سند تعامل و تفاهم قوه مقننه و مجریه است که باید این فرآیند به شکل صحیح و با رعایت الزامات مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه باید در اختیار مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: قرار دادن به موقع لایحه بودجه در اختیار مجلس به همدلی و هم افزایی و مشارکت جمعی قوا در پیشبرد اهداف و امور کشور منجر می شود و عدم تامین این پیش بینی ها تفاهم را به تنش تبدیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری تاخیرهای دولت در ارائه لایحه بودجه، تاکید کرد: در طول این ۷ سال دولت ۳۵۲ روز در تقدیم بودجه به مجلس تاخیر داشته که با تاخیر امسال نزدیک به ۴۰۰ روز می شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.