بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشگاه‌هاي قم در محكوميت حادثه تروريستي در دانشگاه حلب

تروريست‌ها مقاومت دانشجويان سوري را هدف گرفته‌اند

در بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان قم تاکيد شد: هدف قراردادن دانشگاه‌ها با نيت ايجاد رعب و وحشت در ميان دانشجويان و دانشگاهيان و حدف سرمايه‌هاي انساني آينده سوريه است و دشمنان به خوبي مي‌دانند ملتي كه جوانان آن مقاومت را تجربه كند، هيچ‌گاه تسليم نخواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان قم در محكوميت حادثه تروريستي در دانشگاه حلب سوريه به شرح زير است:

فاجعه تروريستي شهادت بيش از 80 نفر از دانشجويان شهر مقاوم حلب در سوريه، بار ديگر آزموني شد براي نشان دادن ماهيت واقعي مدعيان دموكراسي و حقوق بشر در سوريه و حاميان غربي و عربي آنان، در حالي كه برابر همه قوانين و كنوانسوسيون‌هاي بين المللي مراكز علمي و دانشگاهي، از مصونيت ضمني در برابر تهاجم برخوردارند، تروريست‌هاي سلفي وارداتي و دست پروده‌هاي سازمان‌هاي امنيتي و اطلاعاتي غرب با اين جنايت، در واقع از نمايندگان اصلي فرهنگ و انديشه ملت سوريه يعني دانشجويان انتقام گرفتند.

ما دانشجويان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌عالي استان قم ضمن محكوميت اين حادثه تروريستي، نكاتي را در اين خصوص ياد آور مي‌شويم:

1. مقاومت دو ساله ملت و ارتش سوريه در برابر تروريسم وارداتي توانسته است همه معادلات از پيش تعيين شده سياستمداران پشت پرده اين حوادث كه مجموعه‌اي از استكبار غرب با همراهي ارتجاع منطقه است را رسوا نموده و عليرغم بهره‌مندي جبهه استكبار از توپخانه عظيم رسانه‌اي و طرح‌هاي گسترده امنيتي و عمليات رواني، به تدريج آن‌ها را وادار به دست زدن به اقدامات اين چنيني نموده است.

2. بدون شك هدف اصلي استكبار از اين تهاجم گسترده ايجاد فرسايش رواني و تسليم نمودن ملت سوريه و در نهايت در هم شكستن محور مقاومت عليه صهونيسم بين‌الملل است. هدف قراردادن دانشگاه‌ها با نيت ايجاد رعب و وحشت در ميان دانشجويان و دانشگاهيان و حدف سرمايه‌هاي انساني آينده سوريه است. چرا كه دشمنان سوريه به خوبي دريافته‌اند، ملتي كه جوانان آن باور به مقاومت را عملاً تجربه كند، در آينده نيز هيچ‌گاه تسليم نخواهد شد.

3. اكنون كه عقايد  سست سلفي و شعارهاي آزادي بخشي و حقوق مردم دست مايه اقدامات تروريستي قرار گرفته ولي نتوانسته منافع استكبار را فراهم كند و صحنه درگيري و نيات و عملكرد طرفين فتنه در سوريه روشن و آشكار شده است، بر همه نخبگان جهان به خصوص نخبگان دنياي اسلام اعم از نخبگان فرهنگي و سياسي و صاحبان رسانه فرض است تا با استفاده از فرصت تجديد ناپذير فعلي در اين خصوص روشنگري نمايند

4. همانگونه كه مسئولين نطام جمهوري اسلامي در مسائل مشابهه جهان اسلام مانند قضاياي بحرين، لبنان و فلسطين بارها اعلام كرده‌اند،معتقديم تنها راه حل بحران در اين كشورها راهبرد هر شهروند يك راي و برگزاري انتخابات ملي است. لذا از صاحبان انديشه و قلم و اصحاب رسانه مي‌خواهيم با مطرح كردن همان شعار دموكراسي كه بهانه ايجاد چنين فتنه‌اي در سوريه شده است، ضمن خنثي كردن تبليغات دشمنان مقاومت آنان را وادار به پذيريش حقوق ملت سوريه نمايد.

در پايان بار ديگر جنايت حمله تروريستي به دانشگاه حلب كه منجر به شهادت ده‌ها نفر از دانشگاهيان و دانشجويان گرديد را محكوم نموده و  ضمن عرض تسليت به ملت به وي‍‍‍‍ژه جامعه علمي و دانشجويان سوريه، به مصداق آيه شريفه "فاستقم كما امرت"ْ آنها را به ادامه راه شهداي مقاومت توصيه مي كنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار