تحريف سخنان نماينده ولي فقيه در سپاه از سوي بي‌بي‌سي

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: هفته گذشته بی‌بی‌سی بخشي از سخنان بنده را که راجع به مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیاي ایران بود، تحريف کرده و به انتخابات ربط داد.

به گزارش حوزه دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام‌ والمسلمين علی سعیدی" در یادواره‌ شهید محلاتی و بیش از 400 شهید ناحیه مقاومت امیرالمومنین علی(ع) با يادآوري اینکه شهدا از خواص پیشتازی هستند که در مسیر حرکت انقلاب اسلامی جانشان را فدا کرده‌اند، اظهار داشت: همواره می‌توانيم با الگو قرار دادن و تأسی از شهدا، دیگر خواص را مقایسه کرده و آنها را به درستي بشناسيم.

وی نقش خواص هر جامعه‌ را هدایت‌گری ديگر اقشار برشمرد و افزود: برخی از اين خواص در جهان و تاریخ همواره نمونه بوده‌و دیگران آنها را به عنوان الگوی خود قرار داده‌اند؛ همواره نقش مثبت خواص بسیار مهم است، در مقابل برخی از همین خواص‌ دارای نقش منفی هستند که باعث انحراف و ایجاد لغزش در جامعه خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: در زمان حضرت موسی(ع) فردی مانند "بلعم باعورا"، رهبری هدایت برخی از مردم را بر عهده داشت؛ او عالمی بود که پوست انداخت و دچار انحراف شد.

حجت الاسلام‌والمسلمين سعیدی افزود: در قرآن کريم داستان بلعم باعورا که روزی پیشتاز جامعه‌اش بوده و بعد دچار انحراف گشته ذکر شده و در آن از این‌گونه افراد به عنوان سگ نام برده شده است، چرا که آنها در برابر رهبری الهی قد علم کردند و جریانی در برابر آن به راه انداختند؛ در حقيقت مشکل اصلي اين فرد انحراف به سمت طاغوت بود.

وی یکی از ویژگی‌های اصلي خواص پیشتاز در جامعه را ولایت‌مداری و درک درست از ولایت الهی دانست و ادامه داد: آنها از رهبرشان اطاعت داشته و همواره با او  همراه بوده‌اند زيرا هنر واقعي آن است که انسان فرمان رهبری و ولی خدا را، فرمان خدا بداند و فرموده‌های ولی فقیه را در خوشی، ناخوشی و سردی و گرمی، فصل‌الخطاب تمامی حرف‌ها دانسته، از آن تبعیت کند که  این ویژگی‌ها دقیقاً در افرادی مانند شهید محلاتی وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با يادآوري وقايع دوران پس از حیات پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر(ص) کسانی که با او بیعت کرده‌ بودند به چند دسته تقسیم شدند که برخی از آنها عمار گونه در کنار اميرالمومنين (ع) يعني رهبری پس از پیامبر(ص) قرار گرفته، عده‌ای در برابر ولی خدا ایستادند‌ و گروه دیگری نیز سکوت کردند.

حجت الاسلام‌والمسلمين سعیدی با تاکيد بر اینکه در دوران فتنه نیز ویژگی‌هاي ياد شده را در برخی از افراد دیدیم، اظهار داشت: این از عجایب روزگار است زيرا بنا نيست که تاریخ تکرار شود و قرار بود که بعد از 15 قرن تجربه‌، خواص دیگر این تابلو را پیش روی خودشان قرار دهند و از اشتباهات درس بگیرند.

وي خاطرنشان کرد: در دوران امام خمینی(ره) نیز شاهد چرخش و انحراف برخی از افراد در مسیر ولایت بوده‌ایم؛ این انحرافات نوعی ارتداد است اما نه ارتداد از اصل اسلام بلکه آنها از خط ولایت عبور کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سعيدي با يادآوري اينکه در فتنه سال 88 عده‌ای بیان کردند که باید انتخابات آزاد انجام شود، تصریح کرد: اکنون هم می‌بینیم که برخی خواستار برگزاری انتخابات آزاد هستند.

وي اظهار داشت: امروز در مورد رجال تاریخ قضاوت‌های مثبت و یا منفی می‌کنیم؛ افرادی چون شهید صدر در عراق، شهید مطهری، شهید مفتح و شهید محلاتی از مهم‌ترین افرادی بودند که جلوتر از زمان خود حرکت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سعیدی جبهه‌شناسی را سومین شاخصه خواص پیشتاز عنوان کرد و ادامه داد: در هر زمانی متغیرهایی وجود دارد که در شکل‌دهی و مهندسی جبهه حق تاثیر گذار هستند.

وی همچنين با اشاره به شانتاژ اخير رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی در باره سخنان اخير خود افزود: هفته گذشته بی‌بی‌سی بخشي از سخنان مرا که راجع به مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیاي ایران بود تحريف کرده و به انتخابات ربط داد اما اینگونه نیست چرا که سپاه اختیاری ندارد که بخواهد که برای کشور تعیین تکلیف کند؛ مهندسی معقول در مقابل مهندسی معکوس قرار دارد و وظیفه ما این است که در مقابل کسانی که وعده تغییر جغرافیایی را به مردم می‌دهند، بایستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم به سپاه و به فرزندان رشید امام(ره) و رهبری راه را نشان داده و بگوییم چه کسانی در گذشته به اریکه قدرت تکیه زدند و چه انحرافی را در مسیر انقلاب ایجاد کردند.

وي افزود: در سپاه باید جبهه‌شناسی صورت گيرد و  يادآوري جریان‌های معارض، مخالف و معاند در تمامی دوره‌ها از وظایف مهم ما است.

حجت الاسلام‌والمسلمين سعیدی با ابراز ناخرسندي از دروغ‌پردازي‌هاي بی‌بی‌سی مبني بر دخالت سپاه در انتخابات، اظهار داشت: منظور من از مهندسی معقول در سخنان اخيرم، تبیین شرایط چیدمان جریان‌های سیاسی در قبال مواضع امام و رهبری است.

وی با طرح اين پرسش که آیا کار افرادی مانند عمار‌، مقداد‌، ابوذر که در زمان پیامبر گرامی راه را به مردم نشان می‌دادند، خطا بوده است، تصریح کرد: حوزه‌ ماموریت ما تنها در داخل سپاه و بسیج بوده و باید براي روشن‌گری در اين راستاحرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: باید با تهدیدات سخت‌، نیمه‌سخت و نرم آشنا شويم، زيرا دشمن ممکن است با انجام مهندسی معکوس برای انحراف افکار عمومی برنامه‌های زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار