در دومين يادواره شهداي تيپ حضرت زهرا(س) مطرح شد

دليل ادامه جنگ، پس از فتح خرمشهر/ عملياتي که بيش از 3.5 ميليون گلوله در آن شليک شد

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد‌الشهدا(ع) با اشاره به اينكه عمليات كربلاي 5 موجب پذيرش خواسته‌هاي ايران در قطعنامه 598 شد، گفت: وحدت، اعتقادات و تبعيت از ولايت، عوامل پيروزي ملت ايران بوده و مقاومت حزب‌الله لبنان عليه اسرائيل نيز به بركت خون شهداي دفاع مقدّس است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار "اسدالله ناصح" فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا (ع) در دومين يادواره شهداي گردان‌هاي اين لشکر و تيپ حضرت زهرا(س) اظهار داشت: از تک‌تک لحظات عمليات کربلاي 5 مي‌توان کتاب نوشت، ضمن اينکه عمليات‌هاي کربلاي 4 و 5 از هم جدا نيستند و اين عمليات‌هاي سرنوشت‌ساز بود که تکليف جنگ را يکسره مي‌کرد تا اگر قرار باشد مذاکراتي صورت گيرد با دست پر انجام شود.

وي افزود: عمليات کربلاي 4 به دليل همزماني با واقعه "ايران‌گيت" که درخواست مذاکرات پنهاني آمريکا با ايران را شامل مي‌شد از اهميت برخوردار بود و آمريکايي‌ها به تلافي فاش شدن اين رسوايي، اطلاعات عمليات را در اختيار عراق گذاشتند و با وجود رعايت شديد مسائل حفاظتي، طرح عمليات کربلاي 4 فاش شد.

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا(ع) تصريح کرد: در عمليات کربلاي 4 تلفات زيادي داديم و همه گروه‌هاي اول، دوم و سوم ما در اين عمليات شهيد يا مجروح شدند، سپس "هاشمي رفسنجاني"، فرماندهان را جمع کرد تا گزارش عمليات را بدهد؛ از سوي ديگر لشکر شيراز و لشکر 5 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از منطقه پنج ضلعي عبور کرده بودند، اما ما مجبور شده بوديم که نيروهايمان را برگردانيم و هاشمي پرسيد که اگر نيرو اضافه مي‌کرديد آيا نمي‌توانستيد پيشروي کنيد؟

سردار ناصح با بيان اينکه در عمليات کربلاي 4 به معناي واقعي مي‌توانستيم کربلا را تجسم کنيم، گفت: در اين عمليات هر که را مي‌فرستاديم ديگر بر نمي‌گشت و از يک شب تا صبح دو بار ماشين خود من را مورد اصابت قرار دادند.

وي افزود: هر چقدر که بخواهيم درباره تجسم منطقه بگوييم، حق مطلب را نمي‌توان ادا کرد و سپس عمليات کربلاي 5 با عظمتي که آفريد موجب شد تا در قطعنامه 598 خواسته‌هاي ايران، گنجانده شود و آن زماني بود که بچه‌هاي ما به "بندر جاسم" رسيده بودند.

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا(ع) اظهار داشت: تا قبل از صدورقطعنامه 598 دنيا قبول نمي‌کرد که بعثي‌ها متجاوز بودند، اما ما خواستار اين بوديم که متجاوز بودن صدام و پذيرفتن خسارات را در قطعنامه بگنجانند که به برکت خون شهداي عمليات کربلاي 5 و ساير عمليات‌ها باعث شد که خواسته‌هاي ما را در قطعنامه بپذيرند.

سردار ناصح تصريح کرد: عمليات کربلاي 5 بسيار عظيم بود و دستاورد بسيار مهمي براي ما داشت و بيش از 65 تا 70 درصد از يگان‌هاي بعثي از 30 تا 100 درصد تلفات داشتند؛ يکي از دلايل ادامه دفاع مقدس پس از فتح خرمشهر اين بود که به قول امام خميني(ره)، دشمن فکر تجاوز را از سر خود دور کند، لذا آنها ديدند که اين ملت چگونه با دست خالي مقابل دنيا ايستاد.

وي با اشاره به اينکه در جنگ تحميلي از بسياري از کشورها اسير داشتيم، گفت: دنيا با پول و امکانات و اطلاعات از صدام حمايت کرد و کشورهايي مانند عربستان و کويت روزانه بيش از 300 هزار بشکه نفت به آن مي‌دادند اما وحدت و اعتقاد ملت ايران عامل پيروزي بود و دنيا را به جايي رساند که براي گرفتن اين اعتقادات از ما دست به هر کاري بزنند.

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا (ع) اظهار داشت: در ابتداي جنگ واقعاً دست ما خالي بود، اما در پايان جنگ همه چيز داشتيم؛ دشمنان به دنبال اين بودند که در يک هفته ايران را تصرّف کنند، حتي نقشه ايران را عوض کرده و اسم شهرهاي خوزستان را تغيير دادند، برآورد اطلاعاتي دنيا از ما اين چنين بود که به راحتي ايران را اشغال مي‌کنند، اما نفس گرم امام خميني(ره) و اعتقادات مردم که هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشته و به صحنه آمدند و نيز حفظ وحدت و تبعيت از ولايت، از عوامل پيروزي ما بود.

سردار ناصح با بيان اين‌که رزمندگان ما به عشق ديدن امام(ره) به خط مي‌زدند، يادآور شد: در عمليات کربلاي 5 شرايط سختي ايجاد شده بود که رزمندگان در پشت کانال ماهي در ظرف 18 روز در عمق 2 کيلومتري کانال قرار داشتند و حدود 3 ميليون و 800 هزار گلوله در اين مدت شليک شد که نشان‌دهنده اوج سختي وضعيت بود.

وي افزود: در عمليات در حال هيجان همه به جلو مي‌روند، اما در ميان رزمندگان ما کسي ترديد نداشت که نوبت شهادت او فرا برسد، لذا همه منتظر بودند تا از کانال جلو بروند؛ در چنين فضايي در منطقه پنج ضلعي واقعاً احساس کردم که اين فضاي مرگ است، اما رزمندگان ما منتظر بودند که چه زماني شهيد مي‌شوند، اين فضاي سختي بود که تا عمليات کربلاي پنج براي خودم حداقل تجربه نشده بود.

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا (ع) با بيان اينکه بچه‌هاي ما به عشق ديدن امام خط‌ها را نگه داشته يا مي‌شکستند گفت: در طول انقلاب اسلامي از اين صحنه‌ها زياد بوده است، در همان واقعه طبس، خدا خودش به صحنه آمد؛ آمريکايي‌ها در ماه‌هاي متوالي نيروهايشان را آماده کرده و منطقه‌اي به نام دلتا را براي عمليات برگزيده بودند. آنها آنقدر مطمئن بودند که مي‌گفتند دقيقاً به وسط دو ابروي پاسدارها شليک مي‌کنيم!

سردار ناصح اظهار داشت: مردم ما با عشق به صحنه آمدند، لذا دشمنان  مي‌خواهند اين اعتقاد را از ما بگيرند؛ برکتي که خون شهدا براي جهان اسلام آفريده باعث شده که رزمنده لبناني در مقابل اسرائيل در جنگ 33 روزه مقاومت کند و اسرائيل حتي نتواند يک وجب از خاک لبنان را بگيرد.

وي افزود:  واقعاً شرايط بچه‌هاي حزب الله از بچه‌ها ما در کربلاي 5 بدتر بود ما هر وقت مي‌خواستيم، با بي‌سيم مي‌گفتيم که نقاط دشمن را بزنند، اما در لبنان هيچ‌کدام از اينها نبود و اگر تکان مي‌خوردند دشمن بالاي سرشان بود؛ اسرائيل چهارمين ارتش دنيا را دارد، اما بايد ديد که حزب الله چگونه در مقابل آنها ايستاد.

سردار ناصح تصريح کرد: عوامل پيروزي حزب‌الله لبنان اين بود که حتي وقتي از فرد مسيحي آنها نيز سؤال مي‌شد مي‌گفتند هرچه "سيد حسن نصرالله" بگويد و سيد حسن هم مي‌گفت هرچه سيد علي خامنه‌اي(مدظله‌العالي) بگويد، لذا وحدت مردم و اعتقاداتشان موجب پيروزي شد.

فرمانده اسبق لشکر 10 سيد الشهدا (ع) با بيان اينکه دنيا مي‌خواهد اين اعتقادات و ولايت را از ما بگيرد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، بچه 15 ساله مي‌گفت که من سياست نمي‌فهمم، اما اگر ولايت بگويد جلو مي‌روم و اگر بگويد عقب مي‌آيم، لذا اين ولايت برکتش را به ما مي‌رساند.

وي افزود: الان موشک "اسکاد" را خودمان مي‌سازيم و موشک‌هايي که به فلسطينيان داديم باعث عجز اسرائيلي‌ها شده است، بنابراين دشمنان با حربه‌هاي ديگر و با لباس اسلام به جنگ با اسلام آمده‌اند.

سردار ناصح گفت: در انگليس شيخي به نام ياسر را علم کرده‌اند تا به نام شيعه، عليه صحابه و عايشه همسر پيامبر(ص) توهين کند تا به اين وسيله جهان اهل تسنن را عليه شيعيان بسيج کنند؛ اين شيخ يکي از زندانيان کويتي بوده که انگليسي‌ها مستقيماً او را به لندن برده‌اند تا به اسم شيعه اين کارها را انجام دهد.

وي تصريح کرد: خداوند وجود مقام معظم رهبري را از سر ما و جهان اسلام کم نکند، زيرا فتواي ايشان مبني بر حرام بودن اهانت عليه صحابه و همسران پيامبر(ص) باعث شده تا بسياري از ترفندها در اين زمينه‌ خنثي شود.

فرمانده اسبق لشکر سيد الشهدا(ع) اظهار داشت: هر چيزي که اعتقادات ما را هدف گرفته و هر کس بخواهد با هر لباس و هر توجيهي، ولايت را تضعيف کند در خط دشمن است، بنابراين بايد حواسمان جمع باشد.

سردار ناصح گفت: در نمونه‌هاي فراواني، خداوند برکت‌هاي زيادي براي ملت ما آفريده که يکي از مهمترين آنها همان قضيه مانور و اسکورت کشتي‌هاي دشمن در خليج فارس بود که غربي‌ها منطقه را مين‌روبي کرده و با حضور کشتي‌هاي هلندي، انگليسي، فرانسوي و غيره به اصطلاحِ خود، نمايش قدرت دادند و خبرنگاران را به آنجا آورده تا اعلام کنند امنيت منطقه را در دست دارند، اما به لطف خداوند يکي از کشتي‌هاي مهم آنها به نام "بريشتون" با همت رزمندگان اسلام به آتش کشيده شد، لذا مکر خدا بالاتر از مکر دشمنان ما است.
 
انتهاي پيام/ش
برچسب ها: ناصح ، عملیات ، کربلا ، دفاع ، مقدّس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار