رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال:

جلسه توجیهی بعد از پلی اف برگزار می شود/ در پی انتشار کتاب قوانین جدید هستیم

در پی قوانین و مقررات داوری والیبال در جهان، به منظور با خبر شدن از چگونگی اجرای این قوانین در ایران با امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران مصاحبه ای را انجام دادیم.

امیدوار حاتمی، رئیس کمیته داوران والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران گفت: قوانین و مقررات داوری از سال 2013 تغییر کرد ولی مسئولان فدراسیون جهانی از اول ژانویه آن را بر روی سایت قرار ندادند و این موضوع از 16 ژانویه 2013 میلادی اتفاق افتاد.
وی گفت: با توجه به آنکه زمان دقیق تغییر قوانین مصادف با برگزاری مسابقات باشگاهی مادر هفته های میانی دور برگشت بود نمی توانستیم آن را به مربیان و بازیکنان انتقال دهیم.
رئیس کمیته داوران تصریح کرد: هم اکنون قوانین جدید داوری والیبال ترجمه شده و در قالب کتاب درآمد است و قرار است پس از چاپ و انتشار کتاب قوانین جدید داوری والیبال آن را در اختیار فعالان این رشته قرار دهیم.
وی گفت: در نظر داریم جلسه هماهنگی قوانین جدید داوری را پس از مسابقات پلی اف در اولین فرصت با حضور تمامی مربیان فعال کاپیتان های تیم و لیبروها برگزار کنیم.
حاتمی گفت: علاقمند بودیم که در صورت داشتن فرصت کافی پیش از مسابقات پلی اف نسبت به تشکیل جلسه هماهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم، اما چون اجرای این مقررات نیاز به تجربه و تمرین دارد، این امکان برای ما فراهم نشد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی مسابقات لیگ باشگاهی، قهرمان کشوری و استانی از سال آینده براساس قوانین جدید برگزار و دنبال خواهد شد.
با توجه به این موضوع باید مربیان و بازیکنان در چگونگی اجرای قوانین جدید توجیه شوند.
وی یادآور شد: قوانین جدید داوری فدراسیون جهانی از ابتدای سال 2013 تا پایان سال 2016 (المپیک برزیل) لازم الاجراست./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار