امام جماعت مسجد جامع کوهبنان گفت: همه باید برای فرج و ظهور امام عصر (عج) شرایط را فراهم کنیم و از جمله منتظران واقعی آن بزرگوار باشیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌‌الاسلام ابراهیمی در این مراسم اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم ربیع‌الثانی سال 232 هجری در خانه امام هادی و از مادری بنام حدیثه در جوی آکنده از خفقان چشم به جهان گشود. 

وی ابراز داشت: امام حسن عسکری (ع) در تمام سال‌های امامت و رهبری جامعه اسلامی با شدیدترین محدودیت‌ها و زیر نظر ماموران حکومت بود به طوری که به دستور خلیفه عباسی در سامرا مجبور شدند در محله‌ای بنام عسگر سکونت اجباری پیدا کنند.

ابراهیمی ابراز داشت: یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در مدت زندگی خود با توجه به تمام محدودیت‌ها باز هم دست از پرورش شاگردان خوب و برجسته بر نداشت و با گماردن  نمایندگانی در سرزمین‌های مختلف نسبت به ترویج و تبلیغ دین همت گماشت.

وی عنوان کرد: سرانجام ایشان در هشتم ماه ربیع‌الاول سال 260 هجری به دست معتمد ‌عباسی‌ به شهادت رسید و بدن مبارکشان در سامرا مجاور قبر پدربزرگوارشان به خاک سپرده شد.

امام جماعت مسجد جامع کوهبنان تصریح کرد: امام یازدهم دارای سجایای بزرگ روحانی و اخلاقی منحصر به فردی بود که آخرین ذخیره الهی بشریت حضرت مهدی (عج) را در خانه خود پرورش داد که امیدی برای مستضعفان و محرومان باشد.

وی به آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اشاره کرد و افزود: همه باید برای فرج و ظهور ایشان شرایط را فراهم کنیم و از جمله منتظران واقعی آن بزرگوار باشیم./ج1

برچسب ها: کرمان ، روحانی ، محدودیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.