70 هزار نفر در کشور به ضایعات نخاعی مبتلا هستند

نخستین جشنواره و چهارمین کنگره ملی پیشگیری از ضایعات نخاعی با هدف حمایت از بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی و پیشگیری از حوادث 25 تا 27 بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری چهارمین کنگره ملی ضایعات نخاعی؛ دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص این کنگره گفت: با توجه به گسترش شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع شاهد بروز حوادث مختلف که منجر به ضایعات نخاعی در افراد می شود به طوریکه در حال حاضر حدود 70 هزار نفر در کشور دچار ضایعات نخاعی در کشور هستند که در طی حوادث مختلف به ویژه حوادث ترافیکی به آن مبتلا شده اند .

وی افزود: شبکه ملی تحقیقات نخاعی با هدف حساس سازی و آموزش عمومی جامعه نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری از حوادث و تولید دانش روز افزون در زمینه پیشگیری و درمان ضایعات نخاعی اقدام به برگزاری چهارمین کنگره تخصصی و اولین جشنواره ضایعات نخاعی ایران کرده است.

امامی رضوی تصریح کرد: برنامه جامع پیشگیری، مهمترین بخشی است که در این جشنواره و کنگره ملی به آن پرداخته می شود تا بتوان از بروز این گونه حوادث که زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد جلوگیری شود.

وی همچنین بیان داشت: در حاشیه این کنگره غریب به 100 نفر از متخصصان رشته های مختلف آخرین دستاوردها و یافته های خود را در زمینه ضایعات نخاعی ارائه خواهند داد .

شایان ذکر است این جشنواره 25 تا 27 بهمن سال جاری در مرکز همایش بین المللی رازی برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای اطلاع از چگونگی ارسال آثار خود در این زمینه به آدرس  info@spinanetwork مراجعه کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار