بيرجند/مدیرعامل ستاد دیه کشور؛

9500 زندانی جرایم غیر عمد در زندانها

مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود 9 هزار و 500 زندانی جرایم غیر عمد در زندانها خبر داد و گفت:از این تعداد دو هزار نفر زندانیان دیه هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ اسدالله جولایی در مراسم آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی اظهارداشت: در حال حاضر دو هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی و عجز از پرداخت دیه در زندان به سر می برند.

وی افزود: در سه دهه گذشته 900 هزار نفر در تصادفات کشته شده و 10 میلیون نفر نیز مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی بی بند و باری در رانندگی و تخلف نباید وجود داشته باشد، ادامه داد: طی 33 سال گذشته 436 هزار راننده به دلیل حوادث رانندگی و عجز از پرداخت دیه راهی زندان شده اند.

وی با بیان اینکه ایران بیشترین کشته های دنیا را در حوادث رانندگی دارد، بیان کرد: سالانه حدود 300 هزار فوتی و مصدوم ناشی از تصادفات در کشور داریم.

وی گفت: همه باید تکالیف خود را در آموزش و فرهنگ ‌سازی مردم انجام دهیم تا این تعداد کشته و مجروح را نداشته باشیم

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: پس از اجرای این قانون آمار ورودی به زندان های کشور 90 درصد کاهش یافته است.

جولایی با بیان اینکه تا کنون با کمک های مردمی و ستاد دیه 65 هزار زندانی جرایم غیر عمد از زندانها آزاد شده اند، تصریح کرد: از ابتدای امسال هفت هزار زندانی غیرعمد آزاد شده اند.

وی آمار زندانیان جرایم غیر عمد در کشور را 9 هزار و 500 نفر اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم تا پایان امسال آمار زندانیان جرایم غیر عمد در کشور به صفر برسد.

وی با اشاره وجود یک هزار و 500 زندانی غیر عمد مربوط به مباحث مهریه در کشور گفت: خانواده ها باید در انتخاب مهریه برای جوانان دقت داشته باشند و این امر را از تمامی جوانب بررسی کنند و از تصمیم گیری برای فرزندان خود بپرهیزند.

دستگاه فرهنگی در قبال آموزش و فرهنگ سازی همت کنند

جولایی با بیان اینکه هم اکنون 32 مرجع مسئولیت آموزش برای فرهنگ سازی جامعه فعالیت می کنند، یاداور شد: اگر صندوق و شرکت های بیمه وظایف خود را انجام دهند بدهکاری در زندان ها وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه این فرهنگ ‌سازی نیاز به آموزش دارد، عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی باید همت و تلاش کند تا دیگر شاهد این همه کشته و زندانی در خصوص جرایمی از جمله مهریه و دیه نباشیم./س

برچسب ها: زندانی ، جرایم ، غیرعمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.