مردم آمريکا با برپايي تظاهرات خواستار توقف کمکهاي کلان مالي آمريکا به رژيم صهيونيستي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ اين روزها  ايامي است که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي دوره دوم رياست جمهوري اش مراسم تحليف را به جا مي آورد. اما شماري از آمريکايي ها از مواضع اوباما در حمايت از اسرائيل راضي نيستند. به همين علت روز گذشته شماري از مردم آمريکا در واشنگتن  و در مقابل کاخ سفيد تظاهرات کردند. صدها نفر در اين تظاهرات شرکت داشتند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات، پيام روشني به باراک اوباما در شروع دوره دوم رياست جمهوري اش منتقل کردند. آنها شعار مي دادند که بايد حمايتها و کمکهاي آمريکا به اسرائيل پايان يابد. آنها نمادهاي صلح را در دست داشتند و مي گفتند نبايد ميلياردها دلار از پول ماليات دهندگان آمريکايي براي کمک به جنايتهاي جنگي اسرائيلي اختصاص يابد.

ابراهيم اويس استاد سابق دانشگاه جرج تاون که در اين تظاهرات  شرکت کرده بود گفت: ديگر بس است. آمريکا به اسرائيل کمک مي کند تا خانه هاي فلسطيني ها را ويران کند.سازمان غيردولتي يهوديان طالب صلح ، کميته ضدتبعيض اعراب آمريکايي ، ائتلاف واشنگتن براي گفتگو بين اديان و صلح در خاورميانه و گروههاي فعال ديگري از قبيل گروههاي ضدجنگ،  اين تظاهرات را سازماندهي کرده بودند. اين گروهها شعار مي دادند که آمريکا بايد از حمايت مالي از تروريسم اسرائيلي دست بکشد و به حمايت از اشغالگري اسرائيل پايان بدهد.

 آنها با تظاهرات خود خواستار جلب توجه به کمکهاي چندميليارد دلاري آمريکا به اسرائيل شدند. آنها مي خواستند با اين کار، اقدامات اسرائيل در نقض حقوق فلسطيني ها و ديگر اقليتها را در کانون توجه ها قرار بدهند.کتي ليسا اشنايدر از فعالان صلح طلب يهودي در آمريکا در اين تظاهرات گفت: آمريکا کمکهاي مالي عظيمي به اسرائيل مي دهد. ما بايد اين سوال را بپرسيم که با اين پول چه کار مي شود. اسرائيل ناقض قوانين بين المللي و قوانين داخلي خودش است.

براوردهاي محافظه کارانه درباره کمکهاي مالي آمريکا به اسرائيل از اواخر دهه هزار و نهصدو چهل تاکنون حدود يکصد و بيست و سه ميليارد دلار بوده است. اما در همين گزارشها تاکيد شده است که ارائه آمار دقيق درباره کمکهاي آمريکا به اسرائيل بسيار دشوار است زيرا آمريکا از طريق سازمانهاي متعددي به اسرائيل کمکهاي غيرمستقيم مي دهد. درشرايطي که کنگره آمريکا درگير جر و بحث است درباره اينکه چگونه بودجه کشور را مديريت و تعيين کند، شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز واشنگتن تاکيد داشتند از اختصاص کمکهاي کلان آمريکا به اسرائيل ناراحت هستند. درحالي آمريکا هرسال  اين اندازه به اسرائيل کمک مي دهد که در داخل کشور با مشکلات اقتصادي و مالي جدي مواجه است. شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز تاکيد داشتند دولت فدرال بايد از کمکهاي خود به اسرائيل خودداري کند.

نيتان هارينگتون معلم آمريکايي در تظاهرات واشنگتن گفت: پول ماليات دهندگان آمريکايي بايد صرف نظام آموزشي کشور شود اما اين پول نصيب شرکتهايي مي شود که فعاليت دارند. اين شرکتها افرادي دارند که براي کمکهاي مالي آمريکا به اسرائيل لابي و رايزني مي کنند.مردم آمريکا اميدوارند با برپايي تظاهرات بتوانند پيام اعتراضي خود را به گوش مقاماتي برسانند که تغيير جامع سياست آمريکا درباره اسرائيل، مستلزم اقدام آنها است.

کتي ليسا اشنايدر گفت: آمريکا پول کلاني براي اسرائيل هزينه مي کندو به هيچ وجه نمي پرسد که اين پولها چگونه صرف مي شود.بسياري از شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز واشنگتن مي پرسيدند در شرايطي که آمريکا بسياري از بودجه هاي عمومي خود را به علت مشکلات مالي کاهش مي دهد، چرا آمريکا نمي خواهد کمکهاي چندين ميليارد دلاري خود به اسرائيل را متوقف کند.
برچسب ها: آمریکا ، مردم ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار