همگام با سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر،

دختر زرتشتی، "مسافر" امام هشتم

نمایش رادیویی "مسافر" روایتی از دوران امام هشتم است که ساعت 18 در بخش رادیو تئاتر جشنواره اجرا می شود.

آرش جمال الدین، کارگردان نمایش رادیویی، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران درباره رادیو تئاتر سی و یکمین جشنواره تئاتر گفت: رادیو تئاتر طرح جدید است که چند سال متوالی در حال برگزاری است؛ با همان حال و هوای بازیگرانی که در قاب صحنه حضور دارند و برای مخاطب نمایش اجرا می کنند. 


وی ادامه داد: بخش رادیو تئاتر جشنواره حدود 4 الی 5 سال است که به کار خود ادامه می دهد و در سال گذشته با 3 نمایش در جشنواره حضور داشتیم و جزو 5 گروه منتخب رادیو تئاتر بودیم و امسال نیز در جشنواره با نمایش "مسافر" حضور داریم. 
جمال الدین اظهار داشت: امیدوارم رادیو تئاتر جای خود را در سایر مراکز استان ها به غیر از تهران پیدا کند زيرا تهران خود مرکز این نمایش ها است. 


وی در ادامه گفت: نیاز است که با همت مسئولان بخش جداگانه‌ای در خصوص رادیو تئاتر در شهرستان‌های دیگر راه‌اندازی شود، زيرا نمایش های استان فارس نیز در این زمینه توانمند هستند. 
این کارگردان تصریح کرد: مسئولان فرهنگی ارشاد استان فارس تعاملی را با صدا وسیما برقرار کنند و در این راستا به طور جدی فعالیت کنند، چرا که هنرمندان شیرازی پتانسیل نمایش های رادیویی را دارند. 
جمال الدین در خصوص داستان نمایش رادیویی "مسافر" افزود: نمایش "مسافر" کاری از مرکز فارس و از جمله تولیدات سال گذشته واحد نمایش رادیو بود.


وی ادامه داد: داستان این نمایش تاریخی مربوط به دوران زندگی امام هشتم است و روايتگر اتفاقاتی درباره مأمون است که یک دختر ایرانی زردشتی بعد از ماجراهایی علاقه مند به دیدار امام هشتم شد و در آخر این دختر مسلمان می شود. 
این کارگردان خاطر نشان کرد: محمد جواد شاهی تهیه کننده، آسیه امام رضایی نویسنده، سید هادی حسینی صدابردار، علی محمد حسام فر، مهنوش رمضان، لیلا فاتحی، اسماعیل مرزبان، ابراهیم امینی و آرش جمال الدین از بازیگران این نمایش رادیویی هستند. 
گفتنی است؛ نمایش رادیویی "مسافر" امروز ساعت 18 در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برای علاقمندان به اجرا می رود. /ص
برچسب ها: نمایش ، رادیو ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار