دبیر ستاد عالی برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در آستانه برگزاری این مسابقات از ورود میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این مسابقات به تهران خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار "محمد علی آسودی" معاون فرهنگي و تبليغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی اظهار داشت: اعضای 13 کشور از مجموع 21 کشور شرکت‌کننده در این مسابقات تاکنون وارد ایران اسلامی شده‌اند و دیگر شرکت‌کنندگان نیز تا آخرین ساعات روز جاری وارد کشور خواهند شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگانی از کشورهای افغانستان، بنگلادش، مالدیو، گینه، مالزی، سودان، نیجر، اردن، بوسنی و هرزگوین تاصبح امروز وارد کشور شده‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به ارسال دعوتنامه به تمامی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی توسط فرمانده کل سپاه گفت: 16 کشور با ارسال پاسخ کتبی، عدم حضور خود را به دلایل منع قوانین اساسی کشورهایشان بیان کردند.

وی ادامه داد: البته توقع داشتیم برخی از کشورها همچون عربستان که ادعای خادم‌الحرمین را دارند با توجه به شعار این مسابقات مبنی بر وحدت و اقتدار نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در پرتوی قرآن در این رخداد بین‌المللی و صحنه نمایش قرآنی جهان اسلام مشارکت فعال و موثر می‌داشتند.

سردار آسودی با تشریح جزئیات برنامه برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه اولین دوره این مسابقات ، از ساعت 9 صبح فردا دوشنبه 2 بهمن ماه با اجرای برنامه نمایشی "قرآن در صحنه" توسط افسران دانشگاه تربیت پاسداری سپاه و اجرای گروه تواشیح در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد تهران با حضور اعضای شرکت‌کننده ، مقامات کشوری و لشکری و همچنین سخنرانی فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه آغاز خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه افتتاح این مسابقات، عصر امروز یکشنبه اول بهمن ماه، اعضای شرکت‌کننده با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره) با قرائت فاتحه‌ای بر روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که منادی وحدت در جهان اسلام بودند، ادای احترام خواهند کرد.

دبیر ستاد عالی برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم اختتامیه گفت: برگزاری این مراسم در روز پنجشنبه 5 بهمن ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور میهمانان مدعو و همچنین اعضای شرکت‌کننده انجام می‌پذیرد که در این مراسم از افراد برتر رشته‌های مختلف نیز تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های جانبی در نظرگرفته شده برای اعضای شرکت‌کننده از شرکت در نماز جمعه تهران و همچنین بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار