استاندار همدان نقش درآمدهاي گمرکي در اقتصاد کشور را مهم ارزيابي کرد و خواستار تاثير گذاري درآمدهاي گمرگي همدان در اقتصاد استان شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ علي محمد آزاد گفت: با پيگيري ها درآمدهاي استاني را افزايش دهيد تا زحمات شما در اقتصاد استان خود را نشان دهد
وي بحث گمرک در اقتصاد کشور را حساس دانست و افزود:  گمرک تنظيم کننده اقتصاد کشور است زيرا براي حمايت از توليد و تنظيم بازار نقش  گمرک بارز است وهيچ کشوري به تنهايي نمي توانند مشکلات خود را حل کنند و دروازه ورود و خروج کالا به کشور گمرک است.
استاندار با تاکيد بر اينکه نقش گمرک در اقتصاد کشور به دلايل مختلف چون تحريم اقتصادي، فرهنگ مصرف و مواردي ديگر، ويژه است ، گفت: يک گام از هفت گام اصلاح سيستم اقتصادي کشور با توجه به اهميت گمرک، اصلاح گمرک است و هدفمند سازي يارانه ها يک بخش ديگر  از اين اصلاح است که مرحله اول آن انجام شده و اميدواريم بخش دوم هم انجام شود تا از اين اقدام نتيجه لازم حاصل شود.
آزاد با اعلام اينکه قوانين ومقررات گمرک بايد اصلاح شود ، خاطرنشان کرد: در قانون جديد، خيلي از مسائل ديده شده است تا براي حمايت از توليد صادرات تسهيل و واردات با حساب و کتاب باشد و کنترل انجام شود.
استاندار با يادآوري راه اندازي پنجره واحد گمرکي استان، بيان داشت: اميدواريم در اين اقدام به نتايج لازم برسيم و صادرات و واردات کشور در گمرک همدان تسهيل شود البته پنجره واحد گمرکي بار رواني  خوبي دارد و از نظر رواني وقتي صادر کننده و وارد کننده، تسهيلات فراهم شده را مشاهده مي کنند به همکاري با گمرک همدان راغب شده و بهانه سختگيري ها گرفته مي شود زيرا توجه ويژه استان به صادرات و واردات توسط تجار درک شده و به انجام امور از ساير گمرکات نيازي نخواهند داشت و بر اين اساس ايجاد آرامش رواني، سرمايه گذاري است.
آزاد با بيان اينکه صادرات استان بيشتر از آمار گمرک همدان است، گفت: بايد زمينه صادرات بيشتر در استان با تنوع بخشي و حمايت از کالاهاي صادراتي فعلي فراهم شود زيرا زمينه صادرات استان بيشتر از اين است و همه دستگاه ها بايد کمک کنند تا اين ميزان صادرات انجام شود.
وي خواستار انجام مطالعات به جهت تسهيل در صادرات و واردات استان از سوي کارشناسان گمرک شد و افزود: پيشنهادهايي ارائه دهيد تا آنچه در همدان مي توان انجام داد، انجام شود وآنچه در دولت مي توان پيگيري کرد به لحاظ نياز به مصوبه هيات دولت يا ارائه لايحه از سوي دولت براي قانونگذاري انجام شود زيرا دولت اين روند را ايجاد کرده است./س
برچسب ها: درآمد ، اقتصاد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.