تبریز/ برای نخستین بار در کشور

تولید دانش فنی تغذیه غاز با علوفه و ذرت سیلویی در شهرستان ملکان

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از تولید دانش فنی تغذیه غاز با علوفه و ذرت سیلویی در ملکان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، منیری‌فر امروز در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی ملکان در ارتباط با نقش موثر تحقیقات در توسعه تکنولوژیک کشاورزی به اهمیت ایستگاه تحقیقات ملکان در پرورش غاز در سطح کشور اشاره کرد و افزود: به زودی شاهد معرفی لاین جدید غاز از این ایستگاه خواهیم بود.

وی از تولید دانش فنی تغذیه غاز با علوفه و ذرت سیلویی در این ایستگاه برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد و افزود: تهیه کلکسیون کامل گیاهان دارویی و عرقیات دارویی با گیاهان ارگانیک از جمله طرح‌ها و فعالیت‌های در دست اجراء ایستگاه ملکان است.

فرماندار شهرستان ملکان نیز در این بازدید ضمن تحسین فعالیت‌های ایستگاه و تقدیر از محققان آن به حضور عملی و عینی تحقیقات در کشاورزی منطقه تاکید کرد و افزود: در شهرستان ملکان تمام زمینه‌های لازم برای این ارتباط فراهم خواهد شد.

ایستگاه ملکان در سال 1372 برای‌ انجام‌ امور تحقیقاتی در مورد غاز و همچنین‌ گیاهان‌ دارویی‌ و صنوبر تاسیس شده‌ است‌ و در مساحت 76 هکتار، طرح شناخت‌ و مطالعات‌ گسترده‌ توان‌ تولیدی‌ و ظرفیت ژنتیکی‌ غازهای‌ بومی‌ و تعیین‌ گروه‌های‌ بارز از نظر میزان‌ تولید، ایجاد زمینه‌های‌ مختلف‌ تحقیقات‌ در مورد غازهای‌ بومی‌، فراهم‌ آوردن‌ زمینه‌ کاری‌ برای‌ علاقمندان‌ و فارغ‌ التحصیلان رشته‌ علوم‌ دامی‌، افزایش میزان‌ تولید گیاهان‌ دارویی‌، اهلی کردن و نحوه رویاندن گیاهانی که از نظر تغذیه‌ای، دارویی و صنعتی دارای ارزش هستند، ارائه‌ روش‌های‌ به‌ زراعی‌ در خصوص‌ گیاهان‌ دارویی‌ و تولید بذر یونجه را در دستور کار خود دارد/س

 

برچسب ها: تولید ، دانش ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.