معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

چهره بيماري آنفلوآنزا دائم در حال تغيير است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طی چند هفته اخیر با افزایش شیوع بیشتر بیماری آنفولانزا مواجه بودیم که توصیه می شود افراد با ریسک خطر بالا واکسن آنفولانزا را بزنند.

دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه میزان مراجعات به اورژانس ها طی چند هفته اخیر افزایش داشته که دلیل آن هم بخاطر آلودگی هواست گفت: اين امر باعث شده كه قدری هزینه های بیمارستانهای خصوصی هم افزایش یافته که ما موظف هستیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم .

به دلیل افزایش هزینه ها ، بیشتر مراجعات به بخش دولتی است افزود: هر چند قرار است که هزینه ها افزایش نداشته باشند ولی مواردی که مربوط به افزایش لوازم هستند اجتناب ناپذیرند که امیدواریم سازمانهای بیمه گر ، پوشش ها را در جهت کاهش فشار مردم ارائه نمایند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: ویروس آنفلوانزا همیشه در حال تغییر است که با گونه های جدیدی از ویروس در طی فصل همه گیری مواجه هستیم که طی چند هفته اخیر نیز با شیوع بیشتر این بیماری مواجه هستیم که به مردم به ویژه گروه های پر خطر شامل بیماران کلیوی، قلبی ، بیماریهای خاص  توصیه می شود که در زمان مناسب واکسن آنفلوانزا را بزنند .

وی با بیان اینکه در صورت سرماخوردگی نباید به آنتی بیوتیک رو آورده و خوسرانه مصرف نمایند اظهار کرد : برای مقابله با این بیماری توصیه های سال 88 شامل شستشوی چندین مرحله ای دستها با آب و صابون بعد از دست دادن با افراد و قبل از غذا خوردن ، عدم دست دادن و روبوسی ، حضور کمتر در مکانهای عمومی و استفاده از ماسک باید رعایت شوند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار