نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه رخ داده در میانمار نتیجه سیاست غلط استکبار جهانی به ویژه آمریکا در منطقه است که جز نفرت و بی‌خانمان کردن عده‌ای انسان بیگناه ثمره‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: ما در سفری که به این کشور مصیبت‌زده اما مظلوم داشتیم به خوبی مشاهده کردیم که در سایه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا فاجعه انسانی در این کشور در حال رخ دادن است به طوریکه بسیاری از به اصطلاح مدعیان دروغین آزادی امروز اقدامات سرکوب‌گرایانه در این کشور را توجیه می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سکوت مرگبار مجامع جهانی و همچنین کشورهای مدعی دموکراسی در قبال فجایع میانمار اشاره کرد و گفت: ما در سفر خود به این کشور متوجه شدیم که مسلمانان در این کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند به طوریکه با آواره شدن از خانه و کاشانه خود در مظلومیت و نهایت غربت زندگی می‌کنند و به هیچ وجه وضعیت تغذیه، بهداشت و حتی تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها مناسب و مطلوب به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به محرومیت تأسف‌بار اردوگاه‌نشینان میانماری اشاره کرد و افزود: آن‌هایی که در این اردوگاه‌ها سکونت دارند گاه از داشتن امکانات زیستی اولیه محروم هستند و هیچ تلاشی برای رها شدن آن‌ها از این اوضاع و احوال صورت نمی‌گیرد.

حقیقت پور به تلاش‌ها و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران از طریق نهادهای حمایتی و همچنین امدادی اشاره کرد و گفت: فاجعه‌ای که امروز در جنوب شرق آسیا رخ می‌دهد نتیجه نفوذ آمریکا و اعمال سیاست‌های غلطی است که برخی‌ها سعی می‌کنند آن را توجیه کرده و در قالب برنامه‌های حمایتی ابلاغ و اعلام کنند./س

برچسب ها: اردبیل ، فاجعه ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.