مدیرکل انتخابات وزارت کشور از برگزاری 11 همایش منطقه ای در راستای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ویژه مجریان انتخابات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حسنعلی نوری با بیان اینکه بحث آموزش مجریان انتخاباتی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به همین منظور، برگزاری 11 همایش منطقه‌ای در کشور در دستور کار است و تا پایان فروردین سال آتی تمامی جزوات این همایش‌ ها در اختیار همکاران و مجریان انتخابات قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات یک کار جمعی و همگانی است، گفت: اجرای عملی قوانین جدید کار دشواری است و نیاز به تلاش و فعالیت جمعی دارد.
 
نوری با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات پیش ‌رو گفت: ما به عنوان مجری انتخابات موظف به اجرای قانون در تمام مراحل برگزاری انتخابات هستیم.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی برای ایران در دنیا محسوب می‌شود و تاثیرگذاری‌ های خاص خودش را دارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات ملی و محلی ادامه داد: برای نخستین بار چنین امری در کشور رخ داده است که برگزاری این انتخابات به سازوکارهای خاص خود احتیاج دارد.

نوری پیرامون تغییرات در روند برگزاری انتخابات و یا قوانین انتخاباتی در کشور اظهار کرد: عمده ترین تغییری که در قانون جدید انتخابات وجود دارد مربوط به شاخص جمعیتی و تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
 
وی با بیان اینکه کمترین اعضای شوراها در شهرهای با جمعیت 50 هزارنفر دارای هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل هستند، گفت: بیشترین اعضای شوراها در کلان شهرها دارای 25 عضو اصلی و 10 عضو علی‌البدل هستند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور به حساسیت و اهمیت انتخابات آینده کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن به همان اندازه که انتخابات در کشورمان حساستر می‌شود، تلاش خود را برای مسموم کردن فضای انتخاباتی کشور می‌ افزاید./س
برچسب ها: همایش ، منطقه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.