در سمینار "بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های اقتصادی"

دولتمردان و کنشگران اقتصادی روابط عمومی را باور کنند

در هنگامه رویکرد به "اقتصاد مقاومتی"، دولت و نهادهای اقتصادی کشور بیش از هر زمان دیگری به نقش روابط عمومی در برقراری تعامل با افکار عمومی نیاز دارند.

حمید کارگر (کارشناس حوزه اقتصاد و ارتباطات) در سمینار "بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های اقتصادی" با بیان این مطلب گفت: نهاد روابط عمومی در کشور ما همواره از کم توجهی مدیران سازمان ها در رنج بوده است و فضای ناشی از فشارهای تحمیلی بدخواهان نظام فرصتی را پدید آورده است تا این نهاد بتواند توانمندی خود را در مهندسی افکار عمومی و اقناع مخاطبان به الزامات و شرایط اقتصاد مقاومتی نشان دهد.

وی افزود: برای توفیق در عرصه اقتصاد مقاومتی ناگزیر از نگاه سیستمی و کل نگر هستیم و نهاد روابط عمومی نیز یکی از اجزای ارزشمند سیستم است که باید بتواند نقش خود را در تعامل میان دولت و کنشگران حوزه تولید و تجارت و نیز مردم به خوبی ایفا کند.

مشاور رسانه ای و تبلیغاتی شرکت سهامی فرش ایران همچنین با تشریح وضعیت کنونی اقتصاد کشور بر اهمیت این حوزه برای افکار عمومی و ناآگاهی مردم از ویژگی های آن تأکید کرد و افزود: اندیشمندان گستره ارتباطات، دو بال "اهمیت" و "ابهام" را برای پرواز کلاغ های "شایعه" لازم دانسته اند و در حوزه های اقتصادی و آنچه با معیشت مردم پیوند خورده است، این دو بال خیلی خوب در کنار هم قرار گرفته اند.

به گفته وی از یک سو افکار عمومی نسبت به اخبار اقتصادی حساس شده و نسبت به گذران معیشت خود و ارتزاق روزمره احساس ناامنی می کنند و از سوی دیگر در این حوزه با ابهامات فراوانی رو به رو هستند و نوعی بدبینی نسبت به آینده دارند که به زایش و تکثیر شایعه کمک می کند.

عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در این سمینار همچنین گفت: در رویکرد به اقتصاد مقاومتی و در فضای رویارویی با تحریم ها و فشارهای بیگانگان، دولتمردان به سراغ تقویت تولیدات داخلی، تأکید بر خودکفایی، یافتن جایگزین های مختلف اقتصادی و تجاری که به دور زدن تحریم ها می انجامد و مواردی از این دست می روند اما نباید از یاد ببرند که تا وقتی این تلاش ها به خوبی با افکار عمومی پیوند نخورند کامل نیستند و این پیوند از طریق روابط عمومی ها صورت می پذیرد.

حمید کارگر ادامه داد: فرهنگ سازی برای رویکرد به تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی، آگاه سازی افکار عمومی نسبت به الزامات و بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی در کنار خبررسانی سریع، صریح و روشن از کارکردهای نهاد روابط عمومی در شرایط کنونی است.

گفتنی است سمینار "بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های اقتصادی" با حضور صاحب نظران دو حوزه اقتصاد و ارتباطات در روزهای اول و دوم بهمن ماه در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار