همگام به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر؛

علی بخشی:سالن های تمرين نمایش باعث شرمندگی تئاتر است

مکان هایی که برای تمرین های نمایش اختصاص یافته، باعث شرمندگی تئاتر است.

بهنام علی بخشی، کارگردان تئاتر در خصوص سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: حضور کشن فلاح به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر به نسبت دوره های قبل خیلی بهتر بوده چرا که وی سابقه طولانی در برگزاری جشنواره ها دارد.
وی ادامه داد: مکان هایی را که به تمرين نمایش ها اختصاص می دهند باعث شرمندگی تئاتر ما است.
علی بخشی افزود: تئاتر ما در حرفه ای ترین شکل از نظر امکانات همچون آرشیو لباس و صحنه فقیر است با توجه به اینکه تئاتر شهر و مرکز هنرهای نمایشی از ارگان های اصلی تئاتر است.
این کارگردان ادامه داد: چندان خوشایند نیست که  اداره تئاتر سالنهای خیلی کوچکی را برای تمرین ها اختصاص بدهد و این مشکل بزرگی در تئاتر است و منحصر به جشنواره تئاتر فجر نیست.
علی بخشی تصریح کرد: در جشنواره تئاتر فجر امسال هنرمندان جوان حضور خوبی دارند چرا که دبیر جشنواره به نسل جوان فرصت دیده شدن در صحنه تئاتر را داده است.
وی در ادامه گفت: حضور جوانان در جشنواره باعث متولد شدن خلاقیت های جدید شده و مجالی برای آنهاست که آثارشان در جشنواره دیده و شناخته شود.
این کارگردان تئاتر افزود: هر دوره مسائل کلی ومشکلاتی را به همراه داشته است ولی یک سیاست کلان برای سامان دهی به این مسائل وجود ندارد هر دوره ای از جشنواره مشکلاتی را دارد اما به مسئولان جشنواره نیز بستگی دارد.
علی بخشی ادامه داد: حضور افراد در واقع در جریان اصولی و منظم تئاتر تاثیر گذار است ولی نواقص موجود در گذشته بهبود یافته است.
این کارگردان در خصوص نمایش برزخ که در جشنواره سی و یکم حضور دارد گفت: برزخ داستانی اجتماعی دارد که از ساختار چند لایه ای،‌ درام و از مضمون های مختلفی همچون عاشقانه، پلیسی - جنایی، اجتماعی- سیاسی، برخوردار است که روابط بین انسان ها را نشان می‌دهد.
علی بخشی خاطرنشان کرد: عزت الله رمضانی فر، مهدی مهدیون، علیرضا مهران، سودابه بیضایی، اکبر مددی مهر، سام کبودوند، حمید دهقان بازیگران نمایش برزخ هستند.
وی افزود: ژینوس رحمانی و بهزاد علی بخشی دستیاران کارگردان، غلامرضا صفرزاده طراح لباس و محمد منعم نویسندگی این نمایش نامه را به عهده داشته وی یکی از جوان های خوش فکر در زمینه نویسندگی است.
گفتنی است؛ نمایش صحنه ای برزخ امروز در 2 سانس 16:30 و 18:30 در مجموعه تئاتر شهر تالار سایه در بخش مسابقه ایران اجرا می‌شود. /ص

برچسب ها: نمایش ، تالار ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.