مخالف سوری دل بستن به غرب را بی فایده دانست/نقش طرحهای صهیونیستی آمریکایی در بحران سوریه

مخالفان خارج یا افرادی که ضد منافع مردم سوریه توطئه می کنند، ابزاری بی ارزش برای اجرای تصمیمات کشورهای غربی هستند و طرح های صهیونیستی آمریکایی، در شکل دادن حوادث داخل و خارج سوریه نقش دارد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، هماهنگ كننده تشكل موسوم به "جريان چهارم" (گروه مخالف داخلی نظام سوريه) تاکید کرد: مخالفان خارج یا افرادی که ضد منافع مردم سوریه توطئه می کنند، ابزاری بی ارزش برای اجرای تصمیمات کشورهای غربی هستند و طرح های صهیونیستی آمریکایی، در شکل دادن حوادث داخل و خارج سوریه نقش دارد.

"بسام حسین"  در گفت وگو با العالم با اشاره به نشست اخیر مخالفان خارجی در استانبول اظهار داشت: مخالفان داخلی تلاش می کنند تا با اعلام برنامه ها و مواضع خود و درخواست از دولت سوریه برای واداشتن گروه های فعال و مردمی به تحرک، هرچه سریع تر به راهکارهای سیاسی دست یابند تا مردم، فرصت را از دست تصمیم سازان غربی و حامیان اقدامات جنایتکارانه در سوریه بگیرند.

وی گفت: مخالفان داخلی سوری بر این نکته واقف هستند که برخی کشورهای منطقه در تخریب کشور و کشتار مردم دست دارند.

هماهنگ كننده تشكل موسوم به "جريان چهارم" (گروه مخالف داخلی نظام سوريه) تاکید کرد که انقلاب واقعی در جهان عرب و گسترش جنبش مردمی علیه رژیم های دیکتاتوری عرب که نفس های آخر خود را می کشند، به وقوع خواهد پیوست.

حسین افزود: اعتماد شرکت کنندگان نشست استانبول به طرح های آمریکا و صهیونیستها و حمایت های مالی قطر، هیچ  بحرانی را حل نمی کند و هیچ جایگاهی در دل و فکر ملت سوریه برای آنان ایجاد نخواهد کرد.

به گفتۀ وی، طرح های صهیونیستی و امریکایی و سرازیر کردن دلارهای آمریکایی برای تطمیع گروه های مسلح، در شکل گیری حوادث داخل و خارج سوریه نقش دارد.

هماهنگ كننده تشكل موسوم به "جريان چهارم" ادامه داد: معارضین خارج، در تماس های خود با دستگاه های جاسوسی به ویژه در تشکیل ساختار گروه های موسوم به دوستان سوریه و مخالفان سوریه در خارج نقش داشته اند.

بسام خاطرنشان کرد: تلاش برای وارد کردن عناصر غیر ملی یا دنبال کردن زشت ترین سیاست ها در فرایند سیاسی سوریه، از گذشته وجود داشته و سوریه با مواضع قومی، ملی و دموکراتیک خود با این طرح ها مقابله خواهد کرد.

گفتنی است نشست اخیر سران گروه های مخالفان خارجی سوریه در استانبول برای تشکیل دولت انتقالی، به دلیل اختلافات موجود میان آنها ناکام ماند.
برچسب ها: سوریه ، صهیونیست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار