پوتین دستور ایجاد سپر دفاع سایبری را صادر کرد

بر این اساس قرار است این سیستم منابع اطلاعاتی سازمانهای مختلف دولتی در روسیه و نمایندگیهای دیپلماتیک و کنسولی این کشور را در خارج در برابر حملات در فضای سایبری محافظت کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، افزایش تک و پاتک های گروهها و کشورهای مختلف در فضای مجازی آنقدر جدی و متعدد شده که برخی از آن به عنوان جنگ جهانی سوم یاد می کنند و موضوعاتی چون ویروس استاکس نت نشان داد، دشمنان ایران روی این موضوع تاکید خاصی دارند. اما این موضوع به جمهوری اسلامی خلاصه نشده و برخی دیگر از کشورها نیز درگیر آن هستند.

بر این اساس ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه حکمی را صادر کرده که مطابق آن سازمان امنیت فدرال روسیه موظف به ایجاد سیستم ویژه شناسایی، هشداردهی و نابودی عواقب حملات رایانه ای به منابع اطلاعاتی این کشور شده است.

پوتین همچنین بر آمادگی سازمان امنیت فدرال این کشور برای مقابله با حملات در فضای مجازی به منابع اطلاعاتی این کشور تاکید کرده و بر این اساس قرار است این سیستم منابع اطلاعاتی سازمانهای مختلف دولتی در روسیه و نمایندگیهای دیپلماتیک و کنسولی این کشور را در خارج در برابر حملات در فضای سایبری محافظت کند.

بر اساس حکم رییس جمهور روسیه، این سیستم همچنین به پیش بینی وضعیت ها در زمینه امنیت اطلاعاتی کشور، تامین شرایط برای همکاری دارندگان منابع اطلاعاتی و شرکت های مخابراتی در کشف و مقابله با حملات رایانه های خواهد پرداخت و ارزیابی سطح ایمنی تاسیسات اطلاعاتی روسیه در برابر حملات رایانه ای و علت وقوع حوادث رایانه ای نیز در دستور کار خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار