اردبيل/

سرعین ظرفیت جهانی شدن را دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با نگاهی درست و برنامه‌ریزی اصولی سرعین قابلیت جذب توریسم بین‌المللی و جهانی را دارد که نباید با نگاهی محلی و منطقه‌ای این ظرفیت را نادیده گرفت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس دستباز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره‌های ورزش‌های زمستانی در سرعین اظهار داشت: این خطای بزرگی است که توانمندی‌های بی‌نظیر سرعین را با نگاه مدیریتی منطقه‌ای، محلی و حتی محدود به نگرش‌های استانی اداره کرد بلکه ضرورت دارد این ظرفیت در مسیر توسعه حقیقی خود بالنده‌تر و شکوفاتر از هر زمان دیگر نمایان و برجسته شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور دولت خدمتگزار طرح ویژه اقتصادی منطقه سرعین را به عنوان شهرستانی در حال توسعه با سرعت مناسب‌تر در دستور کار قرار داده تا بتوان در یک فرآیند میان مدت و حتی بلند مدت سرعین را به یک قطب گردشگری جهانی تبدیل کرد.

دستباز با انتقاد از نگاه فصلی به سرعین در قبال سرمایه‌گذاری‌های کلان و میلیاردی خاطر نشان کرد: ما اگر امروز در شهر سرعین شاهد سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی هستیم این سرمایه‌گذاری باید به مدد توسعه این شهر بیاید و نباید به دلیل بی‌توجهی و برنامه‌ریزی نکردن‌های درست و اصولی این ظرفیت خالی و بلااستفاده رها شود.

این مسئول دیگر ظرفیت‌های احیای این قابلیت را برگزاری جشنواره‌های زمستانی و گردشگری همه فصلی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به این میزان سرمایه‌گذاری مهم است که توانمندی‌های گردشگری زمستانی سرعین احیا شده و بتوانیم در جلب و جذب مسافر و گردشگران داخلی و خارجی همت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود برنامه‌ریزی منسجم برای احیای گردشگری در طول سال را به همراه رونق همه فصلی آن یادآور شد و اضافه کرد: اگر امروز صنعت توریسم دومین صنعت پردرآمد دنیا است ما نباید از این بستر مناسب غفلت کنیم در حالی که با ایجاد اشتغال پایدار می‌توان درآمدهای قابل توجهی را به این منطقه گسیل کرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی از جمعه این هفته در سرعین بیان کرد: سرعین به مدت 45 روز کانون پرجوش و خروش گردشگری کشور می‌باشد چرا که ما با بهره‌گیری از ظرفیت پیست الوارس، آب‌های گرم سرعین، جاذبه‌های زمستانی این شهر و مناطق بکر اطراف سرعین به جلب و جذب میلیونی مسافران موفق شویم.

دستباز به نتایج خوب اولین جشنواره در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت فضای شهر، زیباسازی شهری و کنترل جارچی‌ها در ایام برگزاری جشنواره بسیار ضروری به نظر می‌رسد و استقبال مناسب از گردشگران قطعاً به رونق سفر در فصول غیر از نوروز و تابستان می‌تواند کمکی شایسته داشته باشد.

وی محور دوم توسعه استان را محور گردشگری و رونق توریسم اعلام کرد و افزود: در این زمینه آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد نگاه برنامه‌ریزی همراه با افق روشن در حرکت رو به جلو است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.