فرمانده سابق نيروي هوايي روسيه

استقرار سامانه موشكي پاتريوت در تركيه بر ضد روسيه است

فرمانده سابق نيروي هوايي روسيه در گفتگو با خبرگزاري اينترفاكس اين كشور استقرارسامانه موشكي پاتريوت در خاك تركيه را بر ضد منافع روسيه خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ژنرال "آناتولي كورنوكف" در گفتگو با خبرگزاري اينترفاكس اظهار داشت استقرارسامانه موشكي "پاتريوت" آمريكا در خاك تركيه را بر ضد "انجمن كشورهاي مستقل" و"سازمان معاهده امنيت جمعي" و در راس آنها روسيه دانست.

كورونوكف در ادامه با بيان اينكه اين طرح بيش از آنكه بر ضد سوريه باشد بر ضد ماست افزود آذربايجان همپيمان تركيه است ودر صورت امكان و اگر اين سامانه موشكي در كوه هاي نزديك به مرز استقرار يابد امكان بمباران خاك ارمنستان را دارد.

اين ژنرال روس در پايان اظهارات خود ابراز داشت موشك هاي پاتريوت تنها 75 كيلومتر از خاك تركيه فاصله ميگيرد و فقط مناطق مرزي را پوشش مي دهد و داراي تاثيري پيشگيرانه است.

شايان ذكر است بنابر خواست تركيه سامانه موشكي پاتريوت از سوي آمريكا، آلمان و هلند در جنوب اين كشور در حال استقرار است و در اوايل ماه فوريه آماده به كار مي شود.
برچسب ها: ترکیه ، پاتریوت ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
به نظر من ترکیه هم با عربستان هیچ فرقی نداره اردقان هم مانند روسای عربیه اراده نداره چون اروپا در باغ سبز بهش نشون داده .
آخرین اخبار