سنندج/

درخشش کاریکاتوریست کردستانی در جشنواره بین المللی چین

محمد سامان صولی کاریکاتوریست عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان در یازدهمین جشنواره بین المللی فری کارتونز وب چین درخشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت : با اعلام برگزیدگان یازدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور «فری کارتونز وب» کشور چین «محمد سامان صولی»عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان در بخش چهره با اثر «ژان پل تارکر» فیلسوف فرانسوی جایزه طلا این جشنواره را از آن خود کرد.
مرادی افزود: این جشنواره سالیانه، یکی از جشنواره های معتبر جهانی بوده که در بخش های کارتون، کاریکاتور، کمیک استریپ، و انیمیشن برگزار می گردد و هنرمندان ایرانی همواره با حضور در این جشنواره جزء نفرات برگزیده جشنواره بوده اند.
وی ادامه داد: معتبرترین جشنواره های جهانی کاریکاتور هم اکنون در کشورهای چین، ایران، ترکیه وبرزیل برگزار می شود و موفقیت هنرمندان در این جشنواره ها از اعتبار بالایی برخوردار است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: در کنار«محمد سامان صولی» کارتونیست خوب سنندجی که جایزه طلا بخش کاریکاتور را به خود اختصاص داد «محسن اسدی» جایزه بزرگ این جشنواره را در بخش کارتون «عباس ناصری» جایزه نقره.« محمد علی خلجی»، « سعید صادقی»، «سید یوسف رحیمی»، « شهرام رضایی» هنرمندان خوب کشورمان جایزه برنز این جشنواره در بخش کارتون را بدست آوردند. «سعید صادقی» جایزه نقره و«فاخر عماره » جایزه برنز را در این بخش کسب کردند.
وی بیان کرد: کسب شش عنوان سومی کاریکاتور در جشنواره های استانی و کشوری وقف چشمه همیشه جاوید، استانی مالیات، اولین جشنواره کشوری لرستان، غرب کشور سرپل ذهاب، و دوم پوستر جشنواره استانی وقف و رتبه سوم جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز از موفقیتهای این هنرمند کردستانی می باشد.
مرادی در پایان با توجه به اعلام فراخوان جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «سبک زندگی ایرانی» توسط حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بوده و انشاء الله در مدت زمان باقی مانده هنرمندان و کاریکاتوریست های دیگر کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.