قطع کمکهاي مالي اتحاديه اروپا به فقراي اروپايي

اتحاديه اروپا با کاهش شديد کمکهايش به افراد فقير تر در جوامع اروپايي خود موجب افزايش فقر در اين قاره خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي ؛ بحران اقتصادي تا کنون فقر را به شدت در اروپا افزايش داده است. امسال نيز پيش بيني شده است شمار افرادي که از کمکهاي غذايي استفاده مي کنند، ده درصد افزايش خواهد يافت. نياز ها در حالي رو به افزايش است که اتحايه اروپا تصميم گرفته است به طور قابل ملاحظه اي از کمکهايش به افراد نيازمند بکاهد.

اوليويه برت رئيس يک سازمان خيريه فرانسوي گفت: ما زنگ خطر را به صدا در مي آوريم. اگر اين برنامه کاهش يابد يا قطع شود، ما توان پيشبرد اقدامات خود را نخواهيم داشت.انجمنهاي خيريه مي خواهند بر سياستمداران فشار آورند تا از اين برنامه اروپايي حمايت کنند و به همين علت بر ماهيت بشردوست اروپا تاکيد مي کنند. 

کلود بارتلون رئيس پارلمان فرانسه گفت:يکي از دلايل وجودي اتحاديه اروپا  اين بود که همه اروپايي ها بتوانند غذا بخورند. پس از جنگ جهاني دوم و در اوج بحران اين اروپا شکل گرفت اما اين دغدغه هنوز بحث روز مانده است. اکنون  اروپاييها بايد آلمان را متقاعد کنند که در سال دوهزار و يازده تصميم گرفته بود کمک اروپا را به فقرا حذف  کند. در آستانه جشنهاي پنجاهمين سالگرد دوستي فرانسه و آلمان، همه محافل سياسي فرانسوي در حمايت از اين برنامه بسيج شده اند. 

برونو لومر نماينده پارلمان از حزب راستگراي او ام پ گفت: ما متحديم و اين به اختلافها بين راستگرايان و چپگرايان ربطي ندارد بلکه مسئله اي  ملي است. فرانسه خواهان تمديد اين برنامه است و بايد موفق شود اين برنامه را تمديد کند.  فرانسه بايد از همه توان سياسي خود در ترازوي اروپا استفاده کند تا اين برنامه براي فقرا تمديد شود. کميسيون اروپا در نظر دارد به ميزان يک ميليارد يورو از کمک خود به افراد فقيرتر جوامع اروپايي بکاهد. هر سال با اين کمک ها هجده  ميليون وعده غذا در سراسر اروپا توزيع مي شود.
برچسب ها: اروپا ، فقر ، قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار