هلاکت شماري از سلفي هاي اردن در سوريه

سلفي هاي اردن از کشته شدن اتباع اين کشور در سوريه در نبرد با ارتش اين کشور خبر مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه سوريه ؛‌ محمد الشلبي ملقب به ابوسياف يکي از اعضاي ارشد سلفي هاي تروريستي اردن در گفتگو با روزنامه الغد اين کشور اعلام کرد نزديک به سيصد نفر از نيروهاي سلفي در کنار گروه هاي وابسته به القاعده در سوريه مشغول نبرد هستند. 

اين اولين اظهارات يک مقام سلفي درباره حضور گروه هاي سلفي در سوريه نيست. پيش از اين  ايمن الظواهري رهبر گروه تروريستي القاعده حمايت خود را از گروه هاي مسلح تروريست در سوريه اعلام و عناصر تروريستي خود را به اين کشور اعزام کرد. الظواهري گروه موسوم به جبهه النصره را در سوريه تشکيل داد که اين گروه تهديدي جدي براي ديگر گروه هاي مسلح در اين کشور است. 

حمايت از اين گروه هاي تروريستي پيامدهايي به همراه دارد و زيان اين گروه ها کشورهاي همسايه را که در حال حاضر از اين گروه ها حمايت مي کنند تحت الشعاع قرار خواهد داد. ابوسياف از کشته شدن شش نفر از سلفي هاي اردني توسط ارتش سوريه در چند ساعت گذشته خبر داد. شماري از اين افراد در استان درعا هنگام حمله به يکي از مراکز ارتش سوريه کشته شدند. 

اين مقام سلفي اردني تاکيد کرد از زمان آغاز بحران سوريه بيست و سه نفر از سلفي هاي اردني در سوريه کشته شدند. رياض حبيب مفتي جبهه النصره يکي از اين کشته شدگان بوده است. ابوسياف گفت نظاميان ارتش سوريه بر مقابله با عناصر وابسته به القاعده و جبهه النصره متمرکز شده اند. پيش از اين محمد ياسين از تروريست هاي اردني در سوريه کشته شد. وي داماد ابومصعب الزرقاوي تروريست معروف کشته شده است. ابوسياف تاکيد کرد سلفي هاي اردني در دمشق،حلب،درعا و ادلب مشغول نبرد هستند.

گزارشگر اين شبکه ادامه داد: ورود عناصر مسلح تروريست از کشورهاي مختلف از طريق کشورهاي همسايه به سوريه ادامه دارد. ترکيه يکي از اين کشورهاست که به فعاليت هاي خود در کشتار بيشتر مردم سوريه ادامه مي دهد. تمام محاسبات ترکيه در سوريه به شکست انجاميده است و هر روزه شاهد کشته شدن تروريست هاي وابسته به آنکارا با ضربات سنگين ارتش سوريه هستيم.
برچسب ها: هلاکت ، سلفی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار