اسلامی شدن دانشگاه ها در حوزه فرهنگ به صورت تدریجی صورت می گیرد و نباید انتظار تحول ناگهانی در آن را داشته باشیم.

شاطری، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  اسلامی شدن دانشگاه ها یک فرآیند تدریجی و در چارچوب اصول سیاستگذاری های مورد نظر صورت می گیرد.

وی افزود: ما باید زیر ساخت های علمی و ساختاری را برای تامل همه جانبه تولید علم فراهم کنیم تا به سمت تولید علوم انسانی مبتنی بر دانش اقدام کنیم.

شاطری تصریح کرد: در عرصه فرهنگ سبک زندگی اسلامی در فضای دانشگاه ها که مبدا تحولات است باید ایجاد شود که ابعاد توسعه فرهنگ و انتقال با ارزش های اسلامی صورت گیرند چنانچه این امر مبنای سیاست گذاری است.

وی تصریح کرد: در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها سیاست گذاری ها مشخص شده و تلاش ها در عرصه بالندگی علمی نیازمند زیر ساخت های علمی در هر مجموعه است تا بلوغ علمی شکل گیرد.

شاطری با توجه به تدریجی بودن امر اسلامی شدن دانشگاه ها اظهار داشت: بحث اسلامی شدن دانشگاه ها به صورت تدریجی حداقل 40 یا 50 سال طول می کشد همچون مباحثی که در صنعت، هواشناسی و یا علوم انسانی شکل می گیرد و یک فرآیند محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین بحث اسلامی شدن دانشگاه ها در حوزه فرهنگ به صورت تدریجی و آرام صورت می گیرد نه به صورت ناگهانی چنانچه در این زمینه برنامه ریزی دانشگاه ها و اساتید دانشگاه ها با توجه به سیاست گذاری های انجام شده صورت می گیرد./ح
برچسب ها: دانشگاه ، فرهنگ ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار