بنياد تعاون ناجا كشور به ميزان 20 درصد در پروژه انتقال آب از خليج فارس به استان كرمان مشاركت و سرمايه گذاري مي كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، جلسه پيگيري انتقال آب از خليج فارس به استان كرمان امروز در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان تشكيل شد.

در اين جلسه نصرت خوش نياز معاون برنامه ريزي توسعه شركت ملي مس ايران در ارتباط با كارهاي انجام شده در خصوص تامين آب استان كرمان از طريق خليج فارس، با بيان اينكه پايه گذار اين حركت مجتمع گل گهر بوده است، گفت: به دليل اينكه آوردهاي آب هاي سطحي در استان بسيار ناچيز و اصلا جواب پروژه هاي صنعتي را نمي دهد، انتقال آب حوزه به حوزه و تامين آب از خليج فارس به كرمان بهترين راه است.

وي با بيان اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس در سال هاي گذشته از اين امكان استفاده کرده اند، افزود: پيش امكان سنجي با موفقيت انجام شده است و از ابتداي سال آينده پروژه شكل اجرايي را به خود خواهد گرفت.

خوش نياز خاطر نشان كرد: همه زير ساخت ها براي انجام مراحل اجرايي آماده شده است و مسئولان تاكيد ويژه بر اجرايي شدن هر چه سريعتر پروژه دارند.

در ادامه محمد جلال مآب مديرعامل مجتمع گل گهر تامين آب استان از خليج فارس را يك ضرورت و راهي اجتناب ناپذير دانست و گفت: از زمان آغاز عمليات اجرايي پروژه مدت سه سال و نيم براي بهره برداري از آن برنامه ريزي شده است كه امكان كاهش دادن زمان اجرايي پروژه به سي ماه در حال بررسي است.

رستمي معاون اقتصادی و سرمایه گذاری بنياد تعاون ناجا با اعلام اينكه بنياد تعاون ناجا بر اساس تفاهم نامه انجام شده با استانداري كرمان در موارد صنعت و معدن، كشت و صنعت، كويرزدايي و احداث نيروگاه آماده مشاركت در پروژه انتقال آب از خليج فارس به استان كرمان است، اظهارداشت: بنياد تعاون ناجا در خصوص بحث انتقال آب به ميزان 20 درصد از كل پروژه، سرمايه گذاري خواهد كرد.

در این جلسه طرفین در مورد چگونگی ایجاد فضای همکاری مشترک و سرمايه گذاري تبادل نظر کردند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.