نبدرعباس /

صعود چهار پله ای ایران در تولید علم در سال جدید میلادی

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : جمهوری اسلامی ایران در سال 2013 رتبه سیزدهم دنیا و رتبه نخست منطقه را در زمینه تولید علم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس دکتر محمد مهدی نژادنوری امروز در نهمین گردهمایی سراسری معاونان و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی کشور در بندرعباس افزود : این رتبه بندی به تازگی از طرف موسسه جهانی آی اس آی ( ISI ) اعلام شده است.

این موسسه مقالات و مجله های علمی کشورها را ارزیابی می کند.

وی گفت :در ارزیابی این موسسه جهانی ، جمهوری اسلامی ایران در سال 2012 رتبه هفدهم دنیا و اول منطقه را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری پیش بینی کرد تا سال 1404 کشورمان در بین ده کشور جهان در زمینه تولید علم قرار گیرد.

مهدی نژادنوری افزود : سالانه در کشور 77 هزار مقاله منتشر می شود که نیمی از این مقاله ها در مجله ها و موسسه های معتبر جهانی چاپ می شود.

وی گفت : پژوهش و تحقیقات هدفمند ، توجه به نیازهای منطقه ای و بومی و انتشار مقاله از اولویتهای این معاونت در سال آینده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ارکان مهم و موثر آموزش عالی کشور است، گفت : این دانشگاه با دارابودن ظرفیتها و آزادی های عمل نقش بسیاری در تولید علم و افزایش ثروت جامعه دارد.

مهدی نژادنوری افزود : دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با همکاری و مشارکت واحدها و موسسات صنعتی زمینه اشتغال دانشجویان و افزایش درآمد را ایجاد کند.

کشور 4 میلیون و 500 هزار دانشجو دارد که یک میلیون و 600 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند./س

برچسب ها: صعود ، علم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.