عاشوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لايحه بودجه امروز به مجلس برسد، ناچار به تصويب تنخواه ‌هستيم

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با يادآوري تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه سنواتي کشور‌ گفت: مجلس همچنان چشم انتظار لايحه بودجه است و اگر اين لايحه امروز هم به مجلس برسد، تا پايان سال به جمع بندي نخواهيم رسيد.

 ناصر عاشوري قلعه‌رودخاني نماينده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه مجلس همچنان چشم انتظار لايحه بودجه 92 است، گفت: دولت اگر همين امروز هم لايحه را به مجلس تقديم کند، در اين فاصله زماني تا پايان سال، مجلس توان و وقت کافي در رسيدگي به بودجه را طبق جدول زمان‌بندي شده  نخواهد داشت.
 
وي در ادامه افزود: براساس جدول زمان‌بندي شده در آيين‌نامه داخلي مجلس، پارلمان براي رسيدگي به لايحه بودجه سنواتي کشور حداقل 75 روز زمان نياز دارد ،‌لذا دولت همين امروز هم لايحه را تقديم مجلس کند، بعيد است بودجه تا شب عيد به نتيجه برسد.
 
عضو کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: آن‌چه مسلم است، مجلس براي بررسي بودجه 92 با کمبود زمان مواجه خواهد شد و بدون شک بررسي و تصويب آن همچون سال 91 به سال بعد موکول خواهد شد.
 
عاشوري با بيان اين که در صورت تصويب‌نشدن بودجه تا پايان سال، راه ديگري جز ارائه تنخواه به دولت باقي نخواهد ماند، اظهار داشت: براين اساس مجلس به دولت اجازه خواهد داد که علي‌الحساب مثل سنوات گذشته، هزينه و برداشت کند و يا دولت هرماه براي هزينه‌کرد خود به صورت يک‌دوازدهم ، يک‌دوازدهم از مجلس مصوبه  بگيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بودجه ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار