دستگیری شهروند اسلواکی در ایران به دلیل جاسوسی برای آمریکا

وزارت خارجه اسلواکی اعلام کرد ایران یک شهروند این کشور را به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا ( سی آی ای ) بازداشت کرده است. " بورس گاندیل" " سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی در این باره گفت: می توانم تایید کنم که یک شهروند اسلواکی به اتهام تهدید علیه امنیت ملی توسط ایران بازداشت شده است.

به گزارش گروه مجله خبري باشگاه خبرنگاران وزارت خارجه اسلواکی اعلام کرد ایران یک شهروند این کشور را به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات آمریکا ( سی آی ای ) بازداشت کرده است.

" بورس گاندیل" " سخنگوی وزارت خارجه اسلواکی در این باره گفت: می توانم تایید کنم که یک شهروند اسلواکی به اتهام تهدید علیه امنیت ملی توسط ایران بازداشت شده است.



وی افزود: دیپلمات های ما در تهران تلاش کردند با وی ملاقات کنند اما این اجازه از سوی مقامات ایران به آنها داده نشد.

رسانه های اسلواکی اعلام کردند که این فرد " متی فالوک " 26 سال سن دارد و در تابستان گذشته برای کار در بخش ارتباطات به ایران سفر کرده بود.

روزنامه " اس. ام. ای " اسلواکی هم اعلام کرد که این فرد آخرین بار در اوایل دسامبر با والدین خود تماس گرفته است.

بر اساس مستندی که هفته گذشته از تلویزیون دولتی ایران پخش شد و در آن عکس هایی از این فرد در خیابان ها و هتل های تهران پخش شد، وی پس از چند ماه تحت نظر قرار داشتن توسط وزارت اطلاعات ایران در آگوست 2012 بازداشت شد.



این فرد متهم است با دانشمندان ایرانی برای کسب اطلاعاتی در مورد پیشرفت علمی ایران از طریق شرکت استخدام بین المللی که دفتر آن در اسلواکی قرار دارد، تماس هایی برقرار کرده است.

فالوک در این مستند با عذرخواهی از ملت ایران اعتراف می کند که از طریق فردی به نام " ستیو لوجانو " در سی آی ای آمریکا گماشته شده است.

در این مستند که " صیاد در دام افتاد " نام دارد از تابعیت فالوک سخنی به میان نمی رود اما عکس هایی از جاسوسان دیگری از آمریکا و آفریقای جنوبی پخش می شود که مکان و زمان بازداشت آنها گفته نمی شود اما اعلام می شود که هر دو برای سازمان اطلاعات آمریکا و برای تلاش برای کسب اطلاعاتی در مورد پپیشرفت تکنولوژیکی در ایران کار می کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار