وضعیت بهداشت دام در کشورهای افغانستان وپاکستان نابسامان است اما خوشبختانه با توجه با اقدامات خوب پیشگیرانه شاهد شیوع بیماری دربین دامهای منطقه شرق کشور نبوده ایم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بم ، دکتر دستور در سفر به شهرستان بم از افزایش اعتبار سازمان دامپزشکی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته خبرداد و گفت : برای توسعه خدمات خود به ویژه به مناطق روستایی آمادگی تامین اعتبار لازم را داریم  

وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به امنیت غذایی کشور از لحاظ کمی وکیفی ارتقاشایانی پیدا کرده است افزود:در بحث بیماریهای مشترک با توجه به همراهی خوب وزارت جهاد کشاورزی ودستگاههای هم جهت از جمله وزارت بهداشت ودرمان به توفیقات خوبی دست یافته ایم .

دکتر دستور با اشاره به اینکه برای تکمیل وراه اندازی کشتارگاه بم به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است از بخش خصوصی نیز برای ورود به این موضوع دعوت کرد .

وی ابراز امیدورای کرد : با کمک ویژه دولت ودر اختیار گذاشته شدن تسهیلات ارزان قیمت کشتارگاه نیمه صنعتی بم تا سال 92به بهره برداری برسد .

گفتنی است : کشتارگاه نیمه صنعتی بم با اعتبار 12میلیارد تومان واز محل اعتبارات بازسازی ساخته شد و هم اکنون 90درصد پیشرفت دارد اما به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها شده است وذبح دام در کشتارگاه فعلی بم در شرایط غیر بهداشتی انجام می شود ./س

برچسب ها: وضعیت ، دام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.