اظهارنظر خوانندگان درباره استاد "همايون خرم"؛

هرگز "خرمی" به وجود نمی آید

مرحوم" خرم" یک انسان واقعی، با گذشت، مسلمان بود.

"بهرام گودرزی" خواننده پیشکسوت عرصه موسیقی، در خصوص ارزش های اخلاقی و آثار مرحوم "همایون خرم" به خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مرحوم" خرم" یک انسان واقعی، با گذشت، مسلمان بود.

 
وی افزود: دیگر "خرمی" به وجود نمی آید و  خرم ها هیچ گاه نمی میرند و همیشه زنده هستند.
 
وی در خصوص آثارش خاطرنشان کرد: تمامی آثار خرم ماندگار و برگرفته از عشق بود.


*"خرم" با آثارش به ما عشق در زندگی را یاد داد

 "مسعود فروتن" گوینده رادیو در خصوص خصوصیات اخلاقی و آثار مرحوم همایون خرم اظهار داشت: از زمانی که رادیو در خانه ی ما حرف اول را می زند ما با ساخته های " خرم" بزرگ شدیم و زندگی کردیم و با آثارش عشق و خوبی را درک کردیم.
وی افزود: سال ها بعد پس از آشنایی با وی متوجه شدم که خودش هم به مانند آثارش دلنشین و پر از زندگی است.
" فروتن" تصریح کرد: صورت پر از لبخند و پر مهرش یادآور این بود که زندگی را دوست دارد و این ویژگی در او بارز و مشخص بود.
وی عنوان کرد: "خرم" آموزش را بلد بود و آموزش را هرگز از شاگردانش دریغ نمی کرد.
وی در خصوص آثار خرم بیان کرد: آثار به جای مانده از وی به دلیل ماندگاری در میان نسل جوان نشان از جاودانگی آثارش دارد و این که آثار روی مرز زمان را شکسته که تا به الان هم در خاطره ها مانده است.
وی تصریح کرد: آثار خرم، ماندنی، مردمی برگرفته از حرف دل مردم است او سال های سال در ذهن همه ی مردم خواهد ماند.


*"خرم" یک نو پرداز بود
"امین اله رشیدی" خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی، در خصوص خصوصیات اخلاقی مرحوم " همایون خرم" گفت: مرحوم "خرم" از خانواده اصیل و نجیب بودند و من حدود 60 سال پیش در یک جلسه با وی آشنا شدم در آن زمان من چند سالی در رادیو فعالیت داشتم و بعد پیشنهاد همکاری با ارکست خود را به " خرم" دادم.
وی افزود: چند سال با "خرم" همکاری داشتم و آهنگ "غروب عشق" اولین همکاری وی با من بو که در ششمین آلبوم تحت عنوان "بخت گمشده " قرار گرفت.
"رشیدی " تصریح کرد: اگر ده آهنگساز در این صد سال اخیر نام ببریم بی گمان همایون خرم یکی از این ده نفر است.
وی اظهار داشت: "همایون خرم" یک نوپرداز بود و آهنگسازی او من را بسیار تحت تاثیر قرار داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آثار غروب عشق، گل من، مظهر ناز و رسوای زمانه منم از آثار ارزشمند "خرم" است.


*"خرم" هنرمندی از جنس زمان بود
"محمد علی سجادی" مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران در خصوص مرحوم "همایون خرم" اظهار داشت: مرحوم "خرم" یکی از استثنایی ترین آهنگسازان کشور بود و آثار بسیار ارجمندی را پدید آورند که نسل های مختلف نیز با آثارش ارتباط عمیق و جدی برقرار کردند.
وی افزود: از شاخصه های مرحوم "خرم" این بود که وی هنرمندی از جنس زمان بود و آثارش همه بر خاسته از نیازهای جامعه است و همچنین از دیگر خصوصیات وی انسانیتی بود که در وجودش قرار داشت.
"سجادی" تصریح کرد: مرحوم" خرم" هنرمند با اخلاق و با فرهنگی بود که آزردگی تنها صفتی بود که هرگز در او پیدا نمی شد و همچنین دارای خلق بسیار خوبی بود.
وی در خصوص آثارش عنوان کرد: آثار بر اساس آشنایی با ادبیات کهن پارسی، اخلاقیات، حکمت و فلسفه بسیار آثار ارزشمند و گران قدری است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: " خرم" موسیقی دان ادیب و نغمه پرداز بود و یکی از زیباترین، شیوا ترین و دلنشین ترین آثارش، " تو ای پری کجایی" بود که خیلی از مردم با آن ارتباط برقرار کردند.

*تمامی آثار" خرم" رویایی و بهشتی است
امیر قنادی یکی از افراد موسیقی " گروه هفت" در مورد مرحوم "همایون خرم" گفت: همیشه انسان های با ارزش می روند و هنگام رفتن قدرشان را می دانیم و از درگذشت "خرم" از صمیم قلب متاسفم.
آرش قنادی یکی دیگر از افراد موسیقی "گروه هفت" در این خصوص عنوان کرد: فکر می کردم ارزش ها کمی کم رنگ شده ولی پس از حضور در مراسم ختم همایون خرم و استقبال مردم بسیار خوشحالم که هنوز ارزش ها سر جای خود است.
وی ادامه داد: آفرین به این مردم و از این استقبال پرشور، احساس غرور می کنم و این احساس با هیچ چیزی در دنیا عوض شدنی نیست.
قنادی در خصوص آثار مرحوم "خرم" اظهار داشت: تمامی آثار " خرم" رویایی و بهشتی است بنابراین فکر می کنم انسان والایی بودند که با شنیدن آثارشان چنین احساسی به ما دست می دهد.

*"خرم" به دلیل خصوصیات اخلاقی و انسانی ترکیبی از جواهر بود
"پروفسور باهر" نیز در مورد خصوصیات اخلاقی و آثار "همایون خرم" گفت: "خرم" یک انسان وطن پرست، مردم دوست و ایرانی بود و برایش هیچ مال و مقامی غیر از ارزش های انسانی مهم نبود.
وی افزود: مرحوم "خرم" یک عارف و اصل بود و تمام ایران و اسلام در وی خلاصه و در عملش بروز داده می شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم"خرم" بسیار پاک و متقی بود و به واقع وجودش ترکیبی از جواهر و انسان به نسبت کاملی بود که در دوره ی ما نادر بود.

*"عشق" به دلیل ماندگاری آثار "خرم" است
 "ایرج نوذری" بازیگر در خصوص خصوصیات اخلاقی آثار مرحوم "همایون خرم" اظهار داشت: همایون خرم از اقوام ما بودند و برای کارهای پدر آهنگسازی می کردند.
وی افزود: امثال "خرم" در کار خود استاد بودند که این خود عشق است و در نتیجه ی آثارشان با عشق انجام می شود و دلیل ماندگاری آثارشان نیز به همین علت است.
وی در خصوص ماندگاری آثار وی عنوان کرد: امثال "خرم" چون از منظر عشق کار می کردند آثاری نظیر "تو ای پری کجایی"، "امشب در سر شوری دارم" ساخته شده است.
نوذری تصریح کرد: نتیجه ی زیبایی آثار از ته دل و عشق این است که حتی جوان ها ما در زمان خود که این آثار را نشنیدند ولی بعدها این آهنگ ها را زمزمه می کنند.
وی با اشاره به این که "خرم" بسیار انسان و مهربان بود، عنوان کرد: بر سرمزار وی تماشاگرانش به خاک افتاده برای او ناله سر می دادند که این ها هم نشان از خوبی یک انسان دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید قدر هنرمندان را تا زمانی که زنده هستند بدانیم با عشق ورزیدن به یکدیگر همه چیز را از منظر عشق ببینیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار