گپی پول‌محور با مرد نقره ای المپیک

احسان حدادی تنها مدال آور دو و میدانی کشورمان در رقابت های المپیک 2012 لندن که در حدود 4 ماه بود برای شرکت در 2 فستیوال و همچنین پیگیری تمرینات خود به کشور آمریکا سفر کرده بود، روز پنجشنبه گذشته به کشور بازگشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،اما این بازگشت به این معنا نیست که اردوی خود را در آمریکا به پایان رسانده است. بلکه او به دلیل مشکلات مالی ناچار شده اردو خود را نیمه کاره لغو کند. در همین ارتباط گفت و گوی روزنامه حمایت را با وی می خوانید:



سفر 4 ماهه به آمریکا خوش گذشت؟
برای خوش گذرانی به آمریکا نرفته بودم.

البته ما خبر خوبی از بازگشت شما به ایران نشنیدیم گویا به خاطر اینکه پولتان تمام شده، اردو را نیمه کاره گذاشته و به کشورمان مراجعت کردید؟
بله، دقیقاً همین طور است. پولم تمام شد و دیگر نمی توانستم زمان بیشتری در آمریکا بمانم.

یعنی باید باور کنیم به خاطر مسایل مالی اردو را نیمه کاره گذاشتید؟
دقیقاً بودجه نرسید، مجبور شدم برگردم ایران. سه روز پیش بود که وارد کشور شدم.

در این شرایط که شما توانستید مدال نقره المپیک را به دست بیاورید، انتظار از شما بسیار زیاد است؟
بله، انتظارات بالا است. البته من هم نشان دادم با انجام تمرینات سخت در تلاش هستم انتظارت آنها را برآورده سازم، برگزاری اردو در کشور آمریکا در همین خصوص بود. البته مسوولان هم باید نیازها و امکاناتی که لازم است برآورده کنند. اگر شرایط و امکانات فراهم شود، می توان مدال طلای دور بعد المپیک را هم به دست آورد.

وضعیت اقتصادی کل کشور دچار بحران شده و تبعات آن به ورزش هم کشیده است؟
شرایط اقتصادی کشور خراب شده، تحریم ها باعث گرانی ارز و گرانی همه چیز شده است. مشکلات اقتصادی همه سطوح جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است .

در آمریکا که بودی این بحث مطرح شد که با اشمیت برای اینکه مربیگری ات را قبول کند، مذاکراتی داشته ای، اینطور نیست؟
بله، نه تنها با اشمیت؛ بلکه با سه – چهار مربی دیگر هم مذاکره کردم و همه چیز حل شده بود ، فقط پول نیست. هماهنگی ها و توافقات لازم با مربیان انجام شده اما بودجه برای عقد قرارداد وجود نداشت.

مثال تو مثال همان شخصی است که می گویند درونش خودش را می سوزاند و بیرونش دیگران را. چرا که با وجود تمامی مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می کنید، بسیاری از اهالی دوومیدانی از اینکه به تو توجه زیادی می شود از فدراسیون دوومیدانی گلایه می کنند؟

دوستان در دوومیدانی نسبت به بنده لطف دارند. آنها فکرمی کنند همه امکانات در اختیار بنده است در حالی که وضعیت من بدتر از خود آنها است. آن هم در حالی که مدال المپیک را کسب کرده ام، بقیه که وضعیتی به مراتب بدتر از من دارند.

فکر می کنم با این وضعیت باید پول پاداش های مدال المپیک را در راه برگزاری اردوهایی که پیش رو خرج کنید؟

یک مقداری از پول پاداش ها که در همین اردو آمریکا هزینه شد. با این رویه مابقی مانده از پاداش هم در اردوهای بعدی هزینه می کنیم.

افشین داوری به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی چندی قبل اعلام کرده بود مشکل مالی در فدراسیون ندارد، حالا چگونه است ورزشکارشان به دلیل مشکلات مالی، اردو رانیمه کاره ترک می کند؟

پول اردوهای من را فدراسیون دو ومیدانی نمی دهد، بلکه مسوولیت پرداخت هزینه ها بر عهده کمیته ملی المپیک است. ولی تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است. آقایان افشارزاده و علی آبادی همیشه نسبت به من لطف داشتند و حالا هم که بنده برایشان مدال المپیک گرفتم و آن ترس را ندارند که شاید نتوانیم مدال بگیرم.

 در کل بنده کار خودم را انجام دادم حالا آنها هم به مانند گذشته امکانات لازم مانند ماساژور، دکتر و مربی را در اختیارم قرار دهند، اگر امکانات فراهم باشد، می توان مدال طلا المپیک بعدی راگرفت.

مهم ترین برنامه ات برای آینده چیست؟
مسابقات آسیایی 2014 کره جنوبی و بعد از آن المپیک برزیل.

به غیر از این دو رویداد مهم، برنامه دیگری ندارید؟
البته مسابقات جهانی سال آینده هم است اگر وضعیت به همین منوال باشد، نمی توانم در آن شرکت کنم.

منظورت وضعیت مالی فدراسیون دوومیدانی است؟
بله، به هر حال اگر بخواهم در این مسابقات حضور موفقی داشته باشم، باید در یک شرایط مناسب با امکانات کافی تمرین کنم تا به آن سطح آمادگی که در نظر دارم دست یابم.

پرسپولیس بعد از بازگشت از المپیک با آن قرارداد امضا کردی، در برپایی اردوها به تو کمکی نمی کند؟
پرسپولیس به عنوان یک اسپانسر با من قرارداد امضا کرده است . اما هزینه برگزاری اردوها در قراردادی که با این باشگاه دارم قید نشده است.

روز گذشته مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس بود و بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری که مشابه قرارداد تو با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرده به استادیوم آمد اما تو غایب بودی؟

بله از این موضوع باخبر شدم. برای من کاری پیش آمد که نتوانستم به استادیوم بروم. اما از تلویزیون این مسابقه را تماشا کردم و در کل هم بازی جالبی نبود. گرچه پرسپولیس بهتر از استقلال بود. اما بازی آنطور که انتظار می رفت تماشایی نشد.

مطمئناً تو دوست داشتی پرسپولیس برنده میدان شود
بله دوست داشتم پرسپولیس برنده شود، البته دوست داشتم هر تیمی که بهتر بازی می کند برنده شود.

در مقطعی که در آمریکا بودی با حامد حدادی بسکتبالیست ایرانی تیم ممفیس این کشور ملاقاتی داشتی؟
در آمریکا بیشتر مشغول انجام تمرینات سخت بودم. اما چند باری با یکدیگر صحبت کردیم در آمریکا سعی می کردم بیشتر ذهن و فکر خود را معطوف آماده سازی خود کنم تا به شرایط مطلوبی که مد نظرم بود برسم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار