خوزستان/

بانک‌داری اسلامی در کشور نهادینه شود

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد خوزستان گفت: ترویج و نهادینه کردن بانک‌داری اسلامی یک نیاز و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حمیدرضا جهازی اظهار کرد: همه تلاش و کوشش‌ها در برگزاری این همایش اعلام این نکته است که بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی به این باور برسند که سرمایه اصلی آنها مشتریان و مردم جامعه هستند.

وی ترویج بانکداری اسلامی و تلاش برای استفاده بهینه از منابع مالی مردم در جهت ایجاد اشتغال و حرفه‌های کوچک و خانگی را سرلوحه فعالیت‌های بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و افزود: بانک مهر اقتصاد نزدیک به یک دهه است اجرای بانکداری اسلامی را آغاز کرد و اقدامات خوبی را نیز در این خصوص تاکنون انجام داده است.

مدیر شعب بانک مهر اقتصاد خوزستان افزود: این بانک در سال‌های اخیر به صورت جدی‌تر وارد این عرصه شد و اتفاقات بسیار بزرگی مانند تشکیل کارگروه‌های نظارت شرعی و بازنگری تمامی قراردادها و تایید آن توسط کمیته شرعی در این حوزه رخ داد.

وی ادامه داد: اعتماد آفرینی از طریق اعمال حاکمیت شرکتی، توسعه بازار داخلی و خارجی، توسعه خدمات به جامعه هدف، چابک سازی، توسعه زیرساخت‌های سازمانی و تقویت بانکداری الکترونیک از دیگر اهداف استراتژیک بانک‌ها به شمار می‌رود.

جهازی با بیان اینکه این موسسه 800 شعبه در سراسر کشور و 40 شعبه در استان خوزستان دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از 800 هزار فقره تسهیلات به رقم 20 هزار میلیارد تومان به مشتریان از طریق این بانک پرداخت می‌شود./س
برچسب ها: بانک ، کشور ، نهادینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.