''استبداد نهادینه شده''ارثیه ای برای مردم آمریکا

حافظه کاران لیبرال نهادینه کردن 'استبداد' را در فرهنگ آمریکایی مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در خلاصه ای از گزارش بلندی که سایت آمریکایی صدای مردم The Peoplesvoice.org درخصوص دستاوردهای دو دولت آمریکایی (بوش و اوباما) برای فرهنگ این کشور نوشت: جمهوریخواهان و محافظه کاران آمریکایی هنوز برسر شکل توزیع رفاه در کشور با دولت درحال مماشات هستند. درعین حال ظاهرا آنها هرگز یک کشور نظامی را تجربه نکرده اند و اگر چنین تجربه ای داشتند با آن راحت بوده و مشکلی نداشته اند.
جمهوریخواهان اعم از آن کسانی که در مجلس نمایندگان و سنا هستند راضی به داشتن دولتی اند که به راحتی اعلان جنگ کند و حتی بدون موافقت کنگره پهپادهای خود را برای کشتن هزاران نفر بر فراز آسمان کشورهای دیگر بفرستد درحالی که آمریکا خود به صورت فیزیکی جرات جنگیدن نداشته باشند.
برای جمهوریخواهان اهمیتی ندارد که آژانس های امنیتی فدرال، جاسوسی شهروندان آمریکایی را کند و هر ایمیل، سایت اینترنتی که دیده می شود و هر پستی که در فیس بوک گذاشته می شود، مکالمات تلفنی و حتی خریدهای آنها با کارت اعتباری نیز مورد جاسوسی و کنکاش قرار بگیرد. در واقع می توان گفت، محافظه کاران لیبرال نهادینه کردن "استبداد" را در فرهنگ آمریکایی مورد توجه قرار داده اند.
"استبداد نهادینه شده" دستاورد باقی مانده از دولت های بوش و اوباما در قرن 21 می باشد چراکه سنت آمریکایی در این دو دولت شکسته شده است. جمهوریخواهان دوره جورج بوش تقریبا همه بنیان های قانون اساسی این کشور راکه براساس احترام و آزادی ساخته شده بود و از نیاکان به ارث رسیده بود را از بین برده اند.
ریاست جمهوری اوباما دوره ای است که مردم این کشور مشکلاتی را در آن تجربه کردند که در هیچ دوره ای تجربه نشد. اوباما در زمینه اشتغال هیچ کاری نکرد. اوباما برای کمک به افرادی که خانه هایشان را به علت بحران مسکن از دست می دهند و خانه هایشان مصادره می شود کار چندانی نکرده است. در زمینه تلاش برای صلح نیز باید به این مسئله توجه داشت که اوباما بیش از جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، جنگ افروزی داشته است. بنابراین، برای بررسی عملکرد اوباما باید به سیاستهای او نگاه کرد و نه اینکه یک یا چند مجله چه تفسیری درباره اوباما داشته باشند.
برچسب ها: استبداد ، آمریکا ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.